حماس: آماده اجرای توافق آتش‌بس هستیم

جنبش مقاومت حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پاسخ خود به توافق آتش‌بس را به میانجی‌ها بیان کرده و خواستار خروج اشغالگران صهیونیستی از نوار غزه است.
کد خبر: ۶۹۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴ - 12September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که از نقش مصر و قطر و تلاش آنها در مذاکرات غیرمستقیم برای توقف تجاوز به مردمانمان استقبال می‌کند.

حماس: آماده اجرای توافق آتش‌بس هستیم

حماس در بیانیه‌ای توضیح داد: «ما پاسخ خود به میانجی‌ها را تأیید می‌کنیم و از ادامه نقش آنها در دستیابی به توافق آتش‌بس و خروج اشغالگران از غزه استقبال می‌کنیم».

شبکه «الجزیره» به نقل از این بیانیه اظهار داشت: «ما از برگزاری گفت‌وگوی ملی با همه جناح‌ها و نیرو‌های فلسطینی برای توافق بر سر دیدگاهی برای مقابله با پیامد‌های مرحله کنونی استقبال می‌کنیم».

حماس در ادامه تصریح کرد: «ما هرگونه پروژه مربوط به دوره پس از توقف تجاوز را رد کرده و تاکید می‌کنیم که مدیریت نوار غزه یک موضوع داخلی فلسطین است».

طبق این گزارش، این بیانیه می‌افزاید: «ما تأیید می‌کنیم که هیچ درخواست جدیدی را مطرح نمی‌کنیم و هیچ شرط جدیدی را در مورد توافق از طرف هیچ‌یک از طرفین نیز قبول نمی‌کنیم».

حماس ضمن تاکید بر آمادگی خود برای اجرای فوری توافقنامه آتش‌بس بر اساس اعلامیه رئیس جمهور آمریکا و قطعنامه شورای امنیت، گفت: «ما بر ادامه مثبت و انعطاف‌پذیری جنبش برای دستیابی به توافق آتش‌بس و عقب نشینی ارتش اسرائیل از کل نوار غزه تاکید می‌کنیم».

این جنبش اضافه کرد: «هیأت مذاکره‌کننده ما به ریاست خلیل الحیه امروز در دوحه با نخست وزیر قطر و رئیس اطلاعات مصر دیدار کرد».

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار