نائب رئیس مجمع کانون فرهنگی تبلیغی کشور:

مجتهد نجفی، مبارزی سرسخت برابر هوچی‌گری‌های غرب بود

نائب رئیس مجمع کانون فرهنگی تبلیغی کشور از بحران زن و خانوده به عنوان بزرگترین و مهمترین بحران جوامع غربی نام برد و گفت: بانو مجتهد نجفی، مبارزی سرسخت بود که ضمن ایستادگی برابر هوچی‌گری‌های غرب، زن مسلمان ایرانی را به عنوان الگوی سوم زن در جهان معرفی کرد.
کد خبر: ۶۹۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳ - 12September 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، نشست علمی بررسی ابعاد شخصیتی اندیشمند فقید سیده نرگس خاتون مجتهد نجفی با حضور حجت‌الاسلام «محمدباقر غلامی» نائب رئیس مجمع کانون فرهنگی تبلیغی کشور و فریبا احمدی یکی از همسنگران بانو مجتهد نجفی در تبیین الگوی زن سوم مسلمان و جمعی از پژوهشگران و محققان فعال در زمینه الگوی زن سوم مسلمان در دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

مجتهد نجفی، مبارزی سرسخت برابر هوچی‌گری‌های غرب بود

حجت‌الاسلام «محمدباقر غلامی» نائب رئیس مجمع کانون فرهنگی تبلیغی کشور به تبیین ویژگی‌های خانم مجتهدی پرداخت و گفت: وی مبارزی سرسخت بود که مقابل هوچی‌گری‌های غرب ایستاد.
 
وی از بحران زن و خانوده به عنوان بزرگترین و مهمترین بحران جوامع غربی نام برد و گفت: امروز اخلاق، معرفت و رفتار اجتماعی اصلی‌ترین مسائل جوامع غربی است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل با بیان اینکه مسئله زن و خانواده در اسلام مهمترین مسئله‌ها عنوان شده است گفت: بانو مجتهد نجفی از جمله زنان فرهیخته جهان اسلام است که در راستای اعتلای زنان در جامعه کوشید.
 
این مسئول با بیان اینکه بانو مجتهد نجفی درحفظ شأن و منزلت زنان در جوامع اسلامی هرچه در توان داشت انجام داد گفت: وی در قالب طرح‌هایی، چون درختان مثمر، درختان غیر مثمر بالاتر از تفکرات رایج، الگوی سوم زن ایران اسلامی را به عنوان برترین الگو در جوامع جا انداخت.
 
غلامی گفت: امروز بانو مجتهد نجفی خود به عنوان نمونه و الگوی برتر زنان و دختران مطرح در سطح جهان مطرح است.
 
وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۷۰ اشاره کرد و گفت: زنان در عرصه‌های مختلف همچون سیاست، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع حضور سازنده دارند که نمونه بارز آنها بانو مجتهد نجفی است.
 
نائب رئیس مجمع کانون فرهنگی تبلیغی با بیان اینکه بانو مجتهدنجفی در هر مبحثی که وارد می‌شد آن را به تخصصی‌ترین نحو ممکن به سرانجام می‌رساند گفت: مجتهد نجفی نیاز جامعه را اولویت امور خود قرار داده و با تلاش شبانه‌روزی درصدد رفع آن بر می‌آمد و خود نیز هرجا نیاز انقلاب بود حضور مثمر و سازنده‌ای داشت و در راستای حل نیاز‌های روز جامعه حرکت می‌کرد.
 
وی از بصیرت و شناخت به عنوان بارزترین ویژگی‌های بانو مجتهد نجفی نام برد و گفت: این دو عامل رمز موفقیت بانو مجتهد نجفی در طول عمر پربرکتشان بود.
 
غلامی با بیان اینکه مجتهد نجفی خود به تنهایی با قدرت شناخت خود غرب را به چالش کشاند گفت: وی فراتر از عنوان الگوی سوم زن ایران اسلامی، هویت والای زن را در جهان طنین‌انداز کرد و ثابت کرد که هویت و ارزش زن، فراتر از آن مبحثی است که غرب آن را ترویج می‌کند.
 
وی گفت: امروز وظیفه همه زنان فرهیخته است که با برگزاری نشست‌ها، جشنواره‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی و سایر برنامه‌های جذاب این بانوی ایرانی را در جوامع به‌ویژه جامعه هدف یعنی زنان و ختران بشناساند.
 
این مبلغ اسلامی به اثرگذاری زنان برجسته اسلام از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) تعالی بخش اسلام شد، حضرت زینب (س) نیز بعد از واقعه عاشوا با روشنگری‌های خود مکتب عاشورا را تا ابد زنده نگه داشت و بعد از امام رضا (ع) نیزحضرت فاطمه معصومه (س) رسالت برادر را به سرمنزل مقصود رساند.
 
وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی نیز بانو مجتهد نجفی با دین و حجاب مثال‌زدنی زینب‌وار وارد عرصه شد و با الگوبرداری از حضرت زهرا (س) تعالی‌بخش زن مدنظر اسلام فراتر از ایران در جهان شد و با حفظ تمام شئونات از حق و حقوق زن و خانواده تمام‌قد دفاع کرد.
 
غلامی با بیان اینکه بانو مجتهد نجفی در اوج ظرافت و لطافت و سخت کوشی وارد میدان علم و معرفت و منطق شد گفت: حضور بانو در عالم سیاست و جا اندازی الگوی سوم زن در جوامع از وی به عنوان شخصیتی ممتاز و تاثیرگذار جهانی ساخت.
 
وی به تاثیر مستقیم بانو مجتهد نجفی در انقلاب مصر اشاره کرد و گفت: طرح‌های بانو برای پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی نیز بی‌بدل بود.
 
نائب رئیس مجمع کانون فرهنگی تبلیغی طرح‌های اقتصادی و محیط زیستی بانو را یادآور شد و گفت: اعمال و رفتار وی حساب شده و سازنده بود.
 
وی گفت: بانو مجتهدی مجاهد تراز اول انقلاب اسلامی بود.
 
غلامی خواستار تبیین شخصیت بانو مجتهد نجفی در استان اردبیل شد و گفت: همه باید تلاش کنند تا این بانوی ایران اسلامی در بین زنان و دختران دارالارشاد شناخته شده و به عنوان الگوی زن سوم منشا خیر و برکت استان شود.
 
«حورزاده» دبیر نشست علمی بررسی ابعاد شخصیتی اندیشمند فقید سیده نرگس خاتون مجتهد نجفی به هجمه دشمنان روی نوجوانان و جوانان در فضای حقیقی و مجازی اشاره کرد و گفت: ترویج سبک زندگی سیده نرگس مجتهدی دز بین زنان و دختران اردبیلی می‌تواند راه گشای سبک زندگی نسل اینده دارالارشاد شود
 
وی به مراسمات مختلف در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: روز درختکاری بهترین فرصت برای تبیین شخصیت مجتهد نجفی است چراکه وی بنیانگذار طرح درختان مثمر ثمر در کشور بوده و می‌توان با کاشت نهال به یاد و نام این بانوی فرهیخته ایران اسلامی در عصر حاضر صفات بارز و سازنده مجتهدی به عنوان الگوی زن سوم به نسل جوان معرفی کرد.
 
وی از راه اندازی باغ‌های قرانی به عنوان یکی دیگر از کار‌های این بانوی فرهیخته ایرانی نام برد و گفت: ما امروز وظیفه داریم با معرفی بانو مجتهد نجف،‌ی هویت زن مسلمان ایرانی را در جامعه شناسانده و جوانان را به این سمت هدایت کنیم.
 
«فریبا احمدی» یکی از همسنگران «سیده نرگس خاتون مجتهد نجفی» در استان اردبیل در ادامه این مراسم به بیان خاطراتی از این بانوی مسلمان ایرانی پرداخت و گفت: وی همواره دارای ایده و فکر جدید برای جذب جوانان در مسیر انقلاب اسلامی بود و در عین حال سعی داشت با نوآوری‌های مثال زدنی هویت زن مسلمان به عنوان الگوی سوم را در جهان جانمایی کند.
 
این پژوهشگر اردبیلی با بیان اینکه سیده نرگس خاتون مجتهد نجفی بانوی خستگی ناپذیری بود گفت: وی با بصیرت و شناخت بالای خود همیشه آماده بود تا در راه رفع نیاز‌های انقلاب انجام وظیفه کند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار