اعلام آمادگی تهران برای گشایش خط هوایی مستقیم بین تونس و ایران

سفیر ایران در تونس در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان این کشور با ابراز خرسندی از سطح همکاری‌های موجود بین ۲ کشور، بر آمادگی ایران برای پیشبرد بیشتر همکاری دوجانبه با تونس تاکید کرد.
کد خبر: ۶۹۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ - 12September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میر مسعود حسینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس با «ابراهیم بودرباله» رئیس مجلس نمایندگان مردم این کشور عربی-اسلامی در کاخ باردو دیدار کرد.

اعلام آمادگی تهران برای گشایش خط هوایی مستقیم بین تونس و ایران

در این دیدار که «عزالدین التایب» معاون رئیس در امور خارجه، مهاجرت و تونسی‌های خارج از کشور نیز حضور داشت، بر سطح متمایز روابط بین ۲ کشور و عزم مشترک برای توسعه آن به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دانشگاهی در جهت تقویت پیوند‌های برادری و تحقق آرزو‌های مردم ۲ کشور برادر تاکید شد.

طرفین بر نقش روابط پارلمانی و سهم آن در غنی‌سازی همکاری‌های دوجانبه در سطوح مختلف و نیز اهمیت گشودن افق‌های جدید برای این روابط با افزایش دیدار‌ها و تبادل تجربیات و تخصص‌ها به ویژه در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی تاکید کردند.

در بخشی دیگر از این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجلس نمایندگان تونس ضمن بررسی تحولات فلسطین و وخامت اوضاع غزه و تشدید اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم حملات وحشیانه به غیرنظامیان بی‌دفاع که نقض آشکار کلیه قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است بر قرابت دیدگاه‌های تونس و ایران و اعتقاد عمیق هر ۲ کشور به مشروعیت مبارزه مستمر مردم فلسطین برای آزادی سرزمین‌های اشغالی، تعیین سرنوشت و دفاع از حقوقشان تاکید کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار