وزیر خارجه چین: ایران قدرت بزرگ منطقه‌ای است/ روابط پکن با تهران متأثر از دیگران نخواهد بود

«وانگ یی» در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، جمهوری اسلامی ایران را یک قدرت بزرگ منطقه‌ای دانست و تاکید کرد: روابط چین با ایران متأثر از دیگران نخواهد بود و ما از تمامیت ارضی و حاکمیت ایران حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۶۹۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸ - 12September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشور‌های عضو گروه بریکس در سن‌پترزبورگ روسیه با «وانگ‌یی» وزیر امور خارجه چین دیدار کرد.

وزیر خارجه چین: ایران قدرت بزرگ منطقه‌ای است، روابط ما متأثر از دیگران نخواهد بود

وزیر امور خارجه چین در این دیدار تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است. روابط چین با ایران متأثر از دیگران نخواهد بود و ما از تمامیت ارضی و حاکمیت ایران حمایت می‌کنیم.

دیپلمات ارشد چین تأکید کرد: چین به توافق مشارکت راهبردی ۲ کشور پایبند است و علاوه بر آن، حوزه‌های جدید همکاری را در نظر داریم.

وانگ‌یی با بیان اینکه «پکن و تهران چالش‌ها و تهدید‌های یکسانی دارند و از این رو، باید با یکدیگر همکاری کنند»، گفت: باید تلاش‌های آمریکا علیه ایران، روسیه و چین را ناکام بگذاریم.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات پکن-تهران در دولت جدید گفت: آماده تقویت همکاری‌ها در چارچوب کریدور‌های حمل‌ونقل هستیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم به ریاست «مسعود پزشکیان» گفت: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران نیز سیاست ثابتی نسبت به چین دارد و رویکرد توسعه مناسبات تهران-پکن را دنبال می‌کند.

احمدیان گفت: تسهیل اجرای سند همکاری‌های بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و چین و رفع موانع فراروی آن در دستور کار قرار دارد.

مقام ارشد ایرانی همچنین تاکید کرد «همکاری دو و چندجانبه ایران و چین به تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی کمک می‌کند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار