واشنگتن‌پست: عایشه نور عمدا و با شلیک مستقیم نظامیان اسرائیلی جان باخت

روزنامه آمریکایی با انتشار نتایج تحقیق خود درباره نحوه جان‌باختن «عایشه نور» فعال آمریکایی-ترکیه‌ای نوشت که او حدود نیم ساعت پس از اتمام تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌ها، با شلیک مستقیم نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سرش جان باخت.
کد خبر: ۶۹۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ - 12September 2024

به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، روزنامه آمریکایی امروز پنج‌شنبه نوشت، بر اساس تحقیقاتی که انجام داده، ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره کشته‌شدن «عایشه نور ازگی ایگی» فعال آمریکایی ترک‌تبار با شلیک «غیرعمدی» در درگیری‌ها در کرانه باختری نادرست است.

واشنگتن‌پست: عایشه نور عمدا و با شلیک مستقیم نظامیان اسرائیلی جان باخت

تحقیقات روزنامه واشنگتن‌پست حاکی از این است که برخلاف ادعا‌های ارتش اشغالگر که مدعی شده بود عایشه نور در تیراندازی نیرو‌های ارتش به سمت محرک اصلی یک تجمع «خشونت‌آمیز» مورد اصابت قرار گرفته، در واقع این فعال آمریکایی پس از آنکه درگیری‌ها در کرانه باختری نیم ساعتی آرام گرفته بود، هدف شلیک ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

این فعال آمریکایی روز جمعه پس از اتمام تظاهراتی علیه شهرک‌سازی‌ها، در روستای بیتا در جنوب نابلس از ناحیه سر هدف تیراندازی اشغالگران صهیونیستی قرار گرفت و جان باخت.

نتایج اعلام شده از سوی این روزنامه آمریکایی بر اساس مصاحبه با ۱۳ نفر از شاهدان عینی ماجرا و تحلیل و بررسی بیش از ۵۰ فایل ویدیویی و عکس حاصل شد.

در بررسی‌های واشنگتن پست مشخص شد که سربازان ارتش رژیم صهیونیستی عایشه نور را از فاصله حدودا ۲۰۰ متری و نیم ساعت پس از پایان اعتراضات و درگیری‌ها در منطقه و حدود ۲۰ دقیقه پس از آغاز عقب‌نشینی تظاهرکنندگان به سمت روستای بیتا هدف قرار دادند.

نتایج این تحقیق با گزارش‌های روزنامه عبری «هاآرتص» در همان روز و فردای آن مطابقت دارد.

واشنگتن پست در ادامه نوشت، سربازان اسرائیلی برای تیراندازی در اعتراضات کرانه باختری اختیار و آزادی عمل دارند و این اقدام از نظر آنها برای مقابله با تظاهرکنندگان مساله‌ای پذیرفته شده و مقبول است.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت، نتایج تحقیق نشان داد که ارتش اسرائیل با وجود اینکه تظاهرات‌کنندگان بازگشته بودند و هیچ‌گونه تهدید مشخصی برای آنها ایجاد نمی‌کردند، به سمت آنها تیراندازی کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار