گردان‌های سیدالشهداء عراق: اگر مداخله آمریکا نبود، اسرائیل سرنگون شده بود

دبیر کل گردان‌های سیدالشهداء عراق با تأکید بر شکست قطعی رژیم صهیونیستی در غزه و در برابر محور مقاومت، خبر داد: وزیر خارجه آمریکا به نخست وزیر عراق گفته بود که اگر مداخله آمریکایی‌ها پس از طوفان الاقصی نبود، رژیم غاصب نیز سرنگون می‌شد.
کد خبر: ۶۹۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰ - 12September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابوآلاء الولائی» دبیر کل گردان‌های سیدالشهدا عراق امروز پنجشنبه تأکید کرد که اهداف عملیات طوفان الاقصی در فلسطین با شکست محاصره غزه، آزادی اسرا و بازپس‌گیری حاکمیت فلسطین با موفقیت محقق خواهد شد.

گردان‌های سیدالشهداء عراق: اگر مداخله آمریکا نبود، اسرائیل سرنگون شده بود

 الولایی، عملیات هفتم اکتبر را صفحه جدیدی از صفحات جنگ دانست و گفت: وزیر خارجه آمریکا به محمد السودانی نخست‌وزیر عراق گفته بود که اگر مداخله آمریکایی‌ها پس از طوفان الاقصی نبود، رژیم غاصب نیز سرنگون می‌شد.

دبیرکل گردان‌های سید الشهداء که با شبکه خبری المسیره یمن گفتگو می‌کرد، تصریح کرد: مرحله نخست مداخله ما برای حمایت از غزه با حمله به پایگاه‌های آمریکا در داخل عراق آغاز شد و حملات تأثیرگذاری صورت گرفت. ما به فضل خدا توانستیم که بیش از چند پایگاه آمریکایی را از مدار فعالیت خارج کنیم، مانند پایگاه‌های اربیل و الحریر.

مراحل عملیات حمایتی مقاومت عراق از غزه

وی با بیان اینکه مرحله دوم عملیات ما، حمله به داخل اراضی فلسطین اشغالی بود که در جریان آن نیروگاه‌های برق و بندرگاه‌های اسدود و حیفا هدف قرار گرفت، تصریح کرد: مرحله سوم نیز با عملیات مشترک با نیرو‌های یمن آغاز شد که سید عبدالملک الحوثی رهبر یمن نیز این عملیات را تبریک گفت.

دبیر کل گردان‌های سید الشهداء با اشاره به اینکه جهان قبل از طوفان الاقصی با جهان بعد از آن کاملاً متفاوت است، ادامه داد: اهداف این جنگ محقق خواهد شد.

ما از ایستادگی در غزه تمجید می‌کنیم. اخباری که از اتاق عملیات مشترک به گوش ما می‌رسد، نشان می‌دهد که روحیه مجاهدان همچنان بالاست.

وی با اشاره به اینکه برای مرحله چهارم پشتیبانی از غزه برنامه‌ریزی می‌کنیم که شامل هماهنگی در چندین عرصه میدانی است، تصریح کرد: در عملیات وعده صادق، علیه دشمن صهیونیستی، این عملیات را در بیش از چند عرصه و میدان هماهنگ کردیم و موفق شدیم موشک‌ها و پهپاد‌ها را همزمان به داخل فلسطین اشغالی برسانیم.

الولائی با بیان اینکه عملیات پشتیبانی محور مقاومت از غزه، فراتر از تصور است، خاطرنشان کرد: حمایت‌هایی که از غزه صورت می‌گیرد، آخر کار نیست. ما کارت‌های دیگری هم داریم.

 وی گریزی به عملیات‌های یمن در دریای زد و گفت: عملیات‌های یمن در دریای سرخ، دریای مدیترانه و باب المندب برای همه جهان غافلگیر کننده بود. جبهه یمن بسیار شعله ور است و دشمن نمی‌داند که چگونه با آن برخورد کند.

الولائی با بیان اینکه عملیات مشترک یمن و عراق برای دشمن غافلگیرکننده و مایه نگرانی بود، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله ما مرحله چهارم را کلید خواهیم زد.

وی درباره خروج نظامیان آمریکایی نیز تصریح کرد: در سی‌ام ماه جاری میلادی آمریکا جدول زمانی خروج از عراق را اعلام خواهد کرد در پایان باید بگویم که پیروزی متعلق به مجاهدان غزه خواهد بود و نتانیاهو نیز قصد دارد با گسترش جنگ، وضعیت را به هم بزند؛ زیرا توقف جنگ به معنای زندانی شدن او خواهد بود.

پیگیری اخراج آمریکایی‌ها در ۳ سطح

«مصطفی عجیل» مشاور کمیسیون امنیت پارلمان عراق هم هفته جاری تأکید کرد که نهاد‌های امنیتی عراق قادر به حفظ امنیت و رفع خطر‌های خارجی و داخلی و تقویت ثبات هستند و دیگر نیازی به هیچ‌گونه حضور نظامی خارجی ندارد.

عجیل گفت: پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه مهمی در اخراج نیرو‌های رزمی خارجی از کشور عراق تصویب کرد. این مصوبه باتوجه‌به دیدگاه ملی و بررسی وضعیت امنیتی تصویب شد.

به گفته وی، کمیسیون امنیت پارلمان عراق، در حال پیگیری پرونده اخراج نیرو‌های رزمی خارج از این کشور در سه سطح است که مهم‌ترین آن از طریق دولت، نهاد‌های امنیتی و کارگروه‌های معین است تا از این طریق نقشه راه و زمان‌بندی خروج این نیرو‌ها تعیین شود.

بغداد و واشنگتن در دور دوم گفتگو‌ها که در اواخر ژوئیه گذشته در واشنگتن برگزار شد، توافق کردند که به توسعه قابلیت‌های امنیتی و دفاعی عراق و تعمیق همکاری‌های امنیتی دوجانبه در همه زمینه‌ها بپردازند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار