رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه کرمانشاه:

شهدای در زمان دفاع مقدس از تفکرات خاص و نابی برخوردار بودند

«کریمی» گفت: شهدای ما در زمان دفاع مقدس از تفکرات خاص و نابی برخوردار بودند که گره‌گشا و کارگشا بوده است؛ تفکرات این شهدا برای ما به یادگار مانده‌اند و ما باید مطابق آنها عمل تا انشاالله در جبهه‌های جدید اقتصادی و فرهنگی موفق عمل کنیم. 
کد خبر: ۶۹۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶ - 12September 2024

شهدای در زمان دفاع مقدس از تفکرات خاص و نابی برخوردار بودندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «جهانگیر کریمی» رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری یادواره شهدای پیشکسوت استان، اظهار داشت: در راستای کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه یادواره‌هایی در سطح شهرستان‌ها، اقشار، حوزه‌‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج کل استان برگزار می‌شود.

وی گفت: یادواره شهدای قشر بسیج پیشکسوتان روز یک‌شنبه ۲۵ شهریورماه ساعت ۹ صبح در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار می‌شود.

 رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: شهدایی که مربوط به قشر پیشکسوتان می‌شوند کسانی بودند که پس از بازنشستگی به قسمت‌های مختلف همچون ارتش یا بسیج وارد شدند و خود را به مناطق عملیاتی و یا جبهه‌های مقاومت رساندند و تحت عناوینی همچون مستشار، رزمنده یا متخصص به شهادت رسیدند. 

وی گفت: برای ارج نهاندن به مقام رفیع شهدای پیشکسوت، این یادواره را برگزار خواهیم کرد لذا از همه پیشکسوتان دعوت می‌شود تا با حضور در این مراسم از ایثار و فداکاری این شهدای عزیز و خانواده‌های آن‌ها تجلیل کنند.

کریمی تصریح کرد: استان کرمانشاه نسبت به استان‌های دیگر شرایط ویژه‌تری در دوران دفاع مقدس و پس از آن دارد چرا که جنگ تحمیلی از استان کرمانشاه شروع و با عملیات مرصاد که مقابله هم‌زمان با دو جبهه نفاق و بعث در این استان به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: جنگ‌ در این استان ابعاد پیچیده‌ای داشت و نقش کرمانشاه و شهدای آن در دفاع مقدس باید به تمام ایران اسلامی شناسانده شود. 

کریمی گفت: یکی از اهداف برگزاری این کنگره معرفی رفتار و منش شهدا چه در زمان خدمت، رزمندگی‌شان در جبهه‌های مقاومت و چه در زندگی شخصی‌شان و با اعضای خانواده و اجتماع است.

وی بیان کرد: شهدای ما در زمان دفاع مقدس از تفکرات خاص و نابی برخوردار بودند که گره‌گشا و کارگشا بوده است؛ تفکرات این شهدا برای ما به یادگار مانده‌اند و ما باید مطابق آنها عمل تا انشاالله در جبهه‌های جدید اقتصادی و فرهنگی موفق عمل کنیم. 

کریمی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این کنگره معرفی سیره شهدا است، گفت: باید سعی کنیم تفکرات، منش و سیره این عزیزان با نسل کنونی ما ارتباط سازنده‌ای پیدا کند زیرا نسل امروز اندکی با ارزش‌های دفاع مقدس فاصله گرفته است. 

وی افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره احیای فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار است، همان‌گونه که امروز شاهد آن هستیم، زنده‌ نگه‌ داشتن فرهنگ شهادت به استکبارستیزی و مبارزه با ظلم منجر خواهد شد. 

کریمی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنجینه‌ای است که یکی از راه‌های شناساندن از طریق برگزاری همین کنگره‌ها و یادواره‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: آثار مکتوب، فیلم‌ها و یادواره‌ها باعث می‌شود تا این راه روشن بماند و به بخشی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار