نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

آماده‌سازی شیعیان برای پذیرش دوران غیبت از مهمترین اقدامات امام عسکری (ع) بود

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: آماده‌سازی جامعه شیعی برای پذیرش دوران غیبت از مهمترین اقدامات دوران امامت امام حسن عسکری (ع) بود.
کد خبر: ۶۹۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶ - 12September 2024

آماده‌سازی شیعیان برای پذیرش دوران غیبت از مهمترین اقدامات امام عسکری (ع) بودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ویژه‌برنامه سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام حسن عسکری (ع) که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) در طول دوران امامت خود با تهدیدات جدی از سوی خلفای عباسی مواجه بودند. 

وی تصریح کرد: این تهدیدات به دلیل ترس خلفا از نفوذ فکری و سیاسی امام حسن عسکری (ع) و همچنین ترس از به دنیا آمدن و ظهور امام زمان (عج) بود که در روایات اسلامی از ایشان به‌عنوان وارث حقیقی حکومت اسلامی یاد شده بود. 

امام جمعه مشهد افزود: همین عوامل موجب شده بود که خلفای عباسی، امام حسن عسکری (ع) را تحت حصر و مراقبت شدید قرار دادند و آن حضرت را به‌همراه خانواده به سامرا منتقل کردند و به این ترتیب علاوه بر حصر امام از ارتباط ایشان با شیعیان و گسترش تفکر شیعی در جامعه، جلوگیری کردند. 

وی گفت: دوران امامت امام حسن عسکری (ع) مقارن با خلافت شش نفر از خلفای مستبد عباسی بود و تغییر مکرر خلفا در دوران امامت ایشان اتفاق افتاد که همین امر باعث به بی‌ثباتی سیاسی در این دوران شده بود و این شرایط بر شدت فشارهای وارده بر امام و شیعیان می‌افزود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خلفای عباسی بارها تلاش کردند تا امام حسن عسکری (ع) را به قتل برسانند و این توطئه‌ها نشان از قدرت امام حسن عسکری (ع) و ترس عمیق آن‌ها از نفوذ فکری و سیاسی امام در جامعه شیعی داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان داشت: در این شرایط سخت که موجودیت و ادامه حیات شیعه به خطر افتاده بود، علی‌رغم تمام فشارها، امام حسن عسکری (ع) موفق شدند تشکیلات گسترده‌ای را برای ارتباط با شیعیان در سراسر جهان اسلام ایجاد کنند که این تشکیلات بر اساس نظام نیابت بود و به شیعیان امکان می‌داد تا از طریق نواب با امام در ارتباط باشند. 

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) با شجاعت و اتخاذ تدابیری زیرکانه توانستند در شرایط بسیار سخت دوران خلافت عباسی، تشکیلات شیعه را تقویت و بستر را برای پذیرش دوران غیبت و پذیرش امامت امامی که در پرده غیبت به سر می‌برد برای شیعیان فراهم نمایند. 

 در این مراسم زائران حرم مطهر رضوی با قرائت زیات امام حسن عسکری (ع) که با نوای مداح و ذاکر اهل‌بیت (ع)، رضا نظامی قرائت شد، به محضر این امام بزرگوار عرض ارادت کردند‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار