امام جمعه قزوین:

ایستادگی و مقاومت را باید از مردم فلسطین یاد بگیریم

آیت الله «عابدینی» گفت: اکنون ما شاهد قیام جهانی هستیم، باید روی عقایدمان بایستیم، این ایستادگی را باید از مردم قرآنی و مقاوم غزه و کرانه باختری یاد بگیریم، لیاقتمان را بالا ببریم و آمادگی خود را نشان بدهیم.
کد خبر: ۶۹۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷ - 12September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم عزاداری شب شهادت امام حسن عسکری (ع) که در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمودند با همه مردم خوب و مهربان صحبت کنید، حرف و رفتارتان با مردم جذاب باشد، اگر کسی مؤمن است شما وظیفه دارید با او برخورد کنید، اگر هم کسی مخالف است باید با او هم خوب برخورد کنید.

وی ادامه داد: امام (ع) در ادامه فرمود وقتی خوب با مردم صحبت کردید خوشحالی و لبخند را در چهره آن‌ها می‌بینید، با مخالفین هم مدارا کنید، تا اینکه آن‌ها را هم به‌سوی اهل بیت (ع) جذب کنید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: با این برخوردهای خوب خیلی کارها می‌توان کرد، چقدر از مسیحیان با همین برخوردها جذب اسلام می‌شوند، برتری، زیبایی و جاذبه مکتب رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) اثر مثبت دارد، آینده جهان آینده تحولات فکری و معنوی است و این تحولات جایزه‌ای است که خدای متعال به رنج‌ها، زحمات، زندان‌ها و سختی‌هایی می‌دهد که امامان ما تحمل کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) در عمرشان نتوانستند به زیارت خانه خدا بروند، امام (ع) سختی‌های زیادی را کشیدند و جاده را صاف کردند برای اینکه کار اسلام در همه جای عالم پیش برود و سفارش هم کرده‌اند که با مخالفین درست برخورد کنید.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم شیخ صدوق در کتاب کمال‌الدین و تمام‌النعمه حدیثی از امام حسن عسکری (ع) به نقل از احمد بن اسحاق اشعری را آورده که وی گفته خدمت امام حسن عسکری (ع) وارد شدم، تصمیم گرفته بودم وقتی خدمت امام (ع) رسیدم از حضرت بپرسم پس از شما چه کسی جانشین شماست؟

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: همین که خدمت امام (ع) رسیدم، حضرت گویا نیت من را می‌دانست و شروع به صحبت کرد و گفت یا احمد بن اسحاق، خدا از زمانی که آدم پایش را روی زمین گذاشت تا قیامت هیچ لحظه‌ای زمین را از حجت خالی نگذاشته و نمی‌گذارد، این حجت باید باشد تا بلا از سر مردم زمین برداشته شود، به وسیله این حجت‌هاست که باران نازل می‌شود و رزق انسان‌ها از طرف خدا مشخص می‌شود، به خاطر حجت خداست که زمین برکاتش را به بندگان خدا نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در آیه 96 سوره اعراف فرموده (و اگر اهل شهرها و آبادی‌ها ایمان می‌آوردند و پرهیزکاری پیشه می‌کردند، یقینا درهای برکاتی از آسمان و زمین را بر آنان می‌گشودیم، ولی آیات الهی و پیامبران را تکذیب کردند، ما هم آنان را به کیفر اعمالی که همواره مرتکب می‌شدند به عذابی سخت گرفتیم).

وی یادآور شد: امام حقیقت تقواست، این حقیقت تقوا باعث می‌شود که برکات از زمین و آسمان روزی بندگان خدا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: احمد بن اسحاق در ادامه نقل می‌کند امام (ع) پاسخ سؤالی که در دلم بود را داد، اما من در دلم گفتم سؤالم را به نحو دیگری هم مطرح کنم، بنابراین عرض کردم پس از شما قرار است چه کسی جانشین شما شود؟

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: حضرت با عجله از جا برخاست و به اندرونی رفت، وقتی بیرون آمد روی شانه امام (ع) طفلی نشسته بود، چهره این طفل مانند ماه شب چهارده می‌درخشید، تقریبا سه ساله بود، امام (ع) خطاب به من فرمود اگر شخصیت باکرامت تو نبود و اگر تو آدم مؤمن و محترمی نبودی، اگر اهل عبادت، عقیده و اخلاق نبودی، این گنج  و ودیعه الهی را برای تو نمایان نمی‌کردم.

وی بیان کرد: امام (ع) در ادامه فرمود او همنام رسول خداست، کنیه او هم کنیه رسول خداست، این همان کسی است که می‌آید و زمین را در حالی که از ظلم و جور پر شده، از عدل و داد پر می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز در هر کجای عالم یا ظلم می‌شود یا از ظالمین حمایت می‌شود، اهل عدالت، قسط، دین و قرآن مظلوم هستند، منتها یک زمان این‌ها مظلوم ذلت‌پذیر بودند، اما اکنون به برکت قرآن، انقلاب اسلامی، خون شهدا و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام مظلوم مقتدر هستیم و قدرت و عزت داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: امام (ع) در ادامه فرمود فرزندم مانند خضر و ذوالقرنین است، او غیبت طولانی دارد تا اینکه بعضی‌ها در وجودش شک می‌کنند، اما یک گروه با 2 ویژگی هستند که این شک را ندارند، ویژگی اول آن‌ها این است که خدای متعال دلشان را نسبت به امامت او تثبیت کرده است، یعنی این امامت در دلشان ریشه دارد، ویژگی دوم آن‌ها این است که خدا به آنان توفیق داده همیشه برای زودتر ظهور کردن حضرت دعا می‌کنند.

وی تصریح کرد: آمادگی دل‌های مردم در سال 57 باعث شد مردم ایران به پا خاستند و قیام کردند، خدا هم وقتی این استقامت و لیاقت را دید، امام (ره) را از تبعید به کشور بازگرداند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، حال اگر جهان این لیاقت را پیدا کند و قیام کند چه کسی خواهد آمد؟

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: اکنون ما شاهد قیام جهانی هستیم، باید روی عقایدمان بایستیم، این ایستادگی را باید از مردم قرآنی و مقاوم غزه و کرانه باختری یاد بگیریم، لیاقتمان را بالا ببریم و آمادگی خود را نشان بدهیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: احمد بن اسحاق می‌گوید من دوباره عرض کردم یا مولا، آیا علامتی می‌فرمایید که دل من آرامش و یقین پیدا کند؟ ناگهان دیدم طفلی که روی دوش امام (ع) بود با فصیح‌ترین کلام عرب شروع به صحبت کرد و فرمود من بقیه الله در زمین خدا هستم، دنبال علامت نگرد، چرا که داری مرا عینا مشاهده می‌کنی.

وی عنوان کرد: احمد بن اسحاق می‌گوید من وقتی این صحنه را دیدم مسرور و شادمان از محضر امام (ع) مرخص شدم، فردا که شد دوباره محضر امام (ع) برگشتم و عرض کردم مرا خیلی روشن کردید و بر سر منت گذاشتید که نور حق را به من نمایاندید، فقط اینکه دیروز به من فرمودید فرزندم مانند ذوالقرنین است، معنای این کلام را متوجه نشدم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام (ع) فرمود طولانی بودن ایام غیبت فرزندم به ذوالقرنین و خضر شباهت پیدا می‌کند، خدمت حضرت عرض کردم مگر قرار است غیبت فرزندتان خیلی طولانی باشد؟ امام (ع) فرمود غیبت او آنقدر طولانی می‌شود که خیلی‌ها که به او یقین داشتند، به وجودش شک می‌کنند، اینجاست که مؤمنین امتحان پس می‌دهند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امام (ع) در ادامه فرمود آن‌هایی که خدای متعال ولایت ما را از آن‌ها عهد و پیمان گرفته، آن‌هایی که در قلبشان ایمان تثبیت شده است و خدا با روحی از ناحیه خودش آن‌ها را تأیید کرده است، آن‌ها پای کار خواهند ماند، این امری از اوامر خداست، این سری از اسرار الهی است، این غیبی از اسرار غیبی خدای متعال است، این را اگر الان آشکار کنی سلاطین جور فرزندم را به شهادت می‌رسانند، پس این را پنهان کن، برو شکر کن که زمین خالی از حجت نیست، اگر شاکر این نعمت خدا شدی در قیامت در میان علیین خواهی بود.

وی تأکید کرد: امیدواریم همه ما پای کار مقاومت اسلامی باشیم و خدا به برکت مولایمان ریشه کفر، فساد و ظلم صهیونستی را به زودی از بیخ و بن برکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار