نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری:

تکریم عالمان، تکریم انبیای الهی و ذات کبریایی است

آیت الله «بوشهری» گفت: علما نقش هدایتگری مردم را برعهده دارند و تکریم عالمان، تکریم انبیای الهی و ذات کبریایی است.
کد خبر: ۶۹۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸ - 12September 2024

تکریم عالمان، تکریم انبیای الهی و ذات کبریایی استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز در بیست و سومین سالگرد علامه ایازی و دو یادگاری در مسجد جامع رستمکلا اظهار داشت: علامه «ابوالحسن ایازی» مدرسی توانا، سخنوری چیره دست مرد تقوا و زهد و ساده زیستی و انسانی بزرگ و همراه با مردم بود که همه وقتش برای مردم بود.

وی افزود: حوزه علمیه جعفریه رستمکلا امروز کانون حرکت مردم در شرق مازندران است و دو فرزند گرانقدرش خدمات فراوانی را به دین و اسلام ارائه کردند.

آیت الله بوشهری با بیان اینکه علامه ایازی در تمام دوران عمرش ولایت فقیه را اصل خود می‌دانستند، ادامه داد: علامه ایازی فقید انسان بزرگ در تمام ابعاد زندگی بود.

وی اضافه کرد: علامه ایازی اگر در قم‌ می‌ماند، یکی از مراجع کشور و جهان بود و با حضور در مازندران‌ منشأ خیر برای مردم شد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: زندگی علامه ایازی در زندگی مردم اثرگذار بود و نقش آفرین بود و همچون همه علما مرزبان فکر و اندیشه بشریت و باور‌های اعتقادی مردم بودند و خیررسان به مردم بودند.

آیت الله بوشهری، احساس مسئولیت علامه ایازی نسبت به مردم را موجب حضورش در شهر و دیارش دانست و بیان کرد: علامه ایازی به دلیل احساس مسئولیت و انجام وظیفه در کنار مردم‌ماندن را برگزید و در کنار تأسیس حوزه علمیه جعفریه رستمکلا، چهار هزار طلبه و روحانی تحویل اسلام و دین داد.

وی خاطرنشان کرد: علما نقش هدایتگری مردم را برعهده دارند و تکریم عالمان، تکریم انبیای الهی و ذات کبریایی است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تکریم شخصیت علامه ایازی و عالمان دینی تکریم انبیا و ذات کبریایی است.

آیت‌الله بوشهری گفت: دشمن تلاش دارد تا میان مردم و علما و روحانیت دشمنی و نفاق ایجاد کند و باید در این راستا در تکریم عالمان دینی و مدرسان دین تلاش کرد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه کوهستانی‌ها و ایازی‌ها خدمات شایانی به جامعه و مردم ارائه کردند و مردم هم به قدرشناسی از علما و روحانیت، این مراسم بزرگداشت را با شکوه، با شعور و پرشورتر از همیشه برگزار کردند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: علامه ایازی ۴۰ سال پاسدار حدود الهی در دین و انسانی خداترس و روشن ضمیر بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار