جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در بسیج اقشار در رویداد طنین مطرح کرد؛

بر اساس منویات و منظومه فکری رهبری زن می‌تواند نقش آفرین در جامعه باشد

سرهنگ محدث گفت: بر اساس منویات و منظومه فکری رهبری زن می‌تواند نقش آفرین در جامعه باشد، نیمی از جمعیت ما را زنان تشکیل می‌دهند و به ظاهر از نظر کمیتی به اندازه جمعیت نقش آفرین هستند، اما جایگاه زنان. به جمعیت و کمیت آنها نیست و زنان فراتر از جمعیت بر جامعه می‌تواند نقش آفرین باشد.
کد خبر: ۶۹۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۴ - 13September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «حمیدرضا محدث» جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در بسیج اقشار در مراسم افتتاحیه رویداد بانوان طنینی در استان یزد اظهار داشت: روایت نقش زنان موفق برای سایر قشر زنان، روایت نقش آفرینی و آشناسازی زنان در جامعه برای سایر بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بر اساس منویات و منظومه فکری رهبری زن می‌تواند نقش آفرین در جامعه باشد، نیمی از جمعیت ما را زنان تشکیل می‌دهند و به ظاهر از نظر کمیتی به اندازه جمعیت نقش آفرین هستند، اما جایگاه زنان. به جمعیت و کمیت آنها نیست و زنان فراتر از جمعیت بر جامعه می‌تواند نقش آفرین باشد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در بسیج اقشار با بیان اینکه نگاه رهبری به جایگاه زنان جایگاهی در شأن، متانت و آرامش روحی زن است منطبق بر تعریف الگوی سوم‌زن مسلمان افزود: زنان در قالب دنیای شرق عنصری در حاشیه و بی نقش به مثابه موجودی است که جنسیت او بر انسانیت او می‌چربد هستند و در این نگاه شرقی زن یک عنصر درجه چندم به شمار می‌رود همچنین تگاه غربی هم نگاه ابزاری به زن است.

محدث با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تعریف زن در دنیا تعریف جدید و منحصر به فردی است گفت: زنان ما با حضور اثرگذار خود در دوران دفاع مقدس در عرصه پشتیبانی از نیرو‌ها و.. نگاه جدیدی به روی دنیا گشودند، زنان ایرانی دور از نگاه شرقی و غربی به زن هستند و زن مسلمان ایرانی به‌عنوان الگوی سوم زن مسلمان نمونه و نقش آفرین است.

وی افزود: نقش آفرینی زنان در انقلاب و بعداز انقلاب اسلامی قابل اغماض نیست، در حال حاضر تحت هجمه‌های بسیار وسیع فضای مجازی و جنگ نرم هستیم که اینگونه نشان می‌دهند و القا می‌کنند که در جمهوری اسلامی در حق زنان ظلم شده است در حالی که حقیقت این است که در جمهوری اسلامی زنان ارزش پیدا کردند و بها یافتند، بنابراین ما و رسانه‌های ما باید با روایت کردن و تولید محتوا کردن در عرصه زنان موفق جامعه به جایگاه واقعی زنان در ایران توجه داشته باشند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در بسیج اقشار گفت: حضور و نقش زنان در جامعه بسیار زیاد و فراتر از جمعیت ۵۰ درصدی است، زنان ما بیشتر از درصد آقایان باسواد هستند، به برکت انقلاب اسلامی زنان سواد دانشگاهی کسب کردند، ولی نقش آفرینی و معرفی آنان به میزان ظرفیت و پتانسیلی که وجود دارد نبوده است، لازم است با معرفی زنان نمونه و ارائه الگو‌های موفق پنجره امید و حرکت زنان برای نقش آفرینی زنان مؤثر و مثبت در جامعه را باز کرد.

رویداد ۲۴ ساعته بانوان طنین با حضور بانوان رسانه‌ای استان یزد و در جهت معرفی بانوان موفق استان یزد در عرصه‌های مختلف برگزار شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار