مسئول سازمان جامعه بسیج زنان استان یزد:

چشم‌انداز ده ساله در حوزه زنان با مشارکت ۲۰ قشر بسیجی محقق می‌شود/ افتتاح پاتوق دختران ریحان در اردکان

رضایی در حاشیه رویداد ۲۴ ساعته بانوان طنین استان یزد از افتتاح چهارمین پاتوق دختران ریحان استان یزد در اردکان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۴ - 13September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «سپیده رضایی» مسئول سازمان جامعه بسیج زنان استان یزد در حاشیه رویداد ۲۴ ساعته بانوان طنین استان یزد که با حضور ۲۰ نفر از بانوان رسانه‌ای استان یزد برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: جامعه بسیج زنان گسترده‌ترین قشر زن جامعه است و خوشبختانه در تمام حوزه‌های مرتبط با امور زنان وارد شده‌ایم.

وی افزود: زنان با پیروزی انقلاب اسلامی در تمام رویداد‌های کشور حضور داشته و نقش آفرین بودند، در دوران جنگ پشتیبان برادران در جبهه‌های جنگ بودند و پس از پایان جنگ همچنان به نقش آفرینی خود ادامه داده و اکنون یکی از پا‌های ثابت امدادرسانی زنان بسیجی بودند و در عرصه سلامت و حتی دفاعی حضور دارند.

مسئول سازمان جامعه بسیج زنان استان یزد ادامه داد: زنان بسیجی استان یزد اولین گروهی بودند که در دوران کرونا اقدام به تولید ماسک کردند و توانستند استان یزد و کشور را از تولید ماسک غنی کنند.

رضایی تصریح کرد: جامعه بسیج زنان استان یزد بر اساس سند اعتلای بسیج و چشم‌انداز ده ساله آن در حال فعالیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف از جمله زن و خانواده، تربیت نسل تمدن ساز، سبک زندگی اسلامی، چالش جمعیت، ارائه الگو‌های موفق زنان و … جهت نقش آفرینی زنان وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند زنان تنها نیمی از جمعیت را تشکل می‌دهند، اما اثرگذاری ۱۰۰ درصدی به جامعه دارند، تمام اهداف بزرگی که در سند اعتلا معین شده است با همراهی ۲۰ قشر دیگر بسیج در استان یزد محقق می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد گفت: برای کار در این حوزه‌ها نیاز به ارتقا بانوان و مربیان و راهبرانی بود لذا دوره‌های آموزشی تربیت مدرس به صورت کشوری برگزار شد و بانوان به عنوان رسولان در راستای ترویج فرزندآوری، ترویج ازدواج آسان و معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی در محلات استان یزد به مأموریت خود می‌پردازند.

رضایی با اشاره به اینکه در قرارگاه تعالی زن و خانواده موضوعات تخصصی حوزه زنان دنبال می‌شود گفت: ایجاد و راه‌اندازی پاتوق دخترانه ریحان در استان یزد از خروجی‌های منحصر به فرد این قرارگاه است که در این پاتوق‌ها مکان امنی ویژه دختران برای گذران اوقات فراغت فراهم شده است.

وی افزود: به عبارتی دیگر پاتوق‌های دخترانه کافی‌شاپ‌های امن و راحتی ویژه دختران هستند که تاکنون سه مورد در استان راه‌اندازی شده و به زودی پاتوق دختران ریحان در شهرستان اردکان نیز به بهره‌برداری می‌رسد و درصدد احیای هویت دختران جامعه است، چرا که دختران ما بعضاً دچار گمراهی هویتی شدند و معرفی زنان موفق به آنان سبب امیدآفرینی شده و الگویی برای کار و زندگی خواهند داشت.

مسئول جامعه بسیج استان یزد با بیان اینکه گردان کوثر، نیرو‌های امنیتی و بسیجی هستند که در زمان نیاز، زمان سیل، حوادث و اغتشاشات حامی گردان بیت المقدس برداران و پای برقراری امنیت هستند.

رضایی به فعالیت‌های بسیج در حوزه حمایت از اشتغال بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار به صورت اشتغال خرد و خانگی اشاره کرد و گفت: هر نوع اقدامی که موجب توانمندی بانوان شود را حمایت می‌کنیم و تاکنون ضمن پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، نمایشگاه مشاغل خانگی، حتی در زمینه ازدواج و حمایت از فرزندآوری فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام ما در راستای تربیت نسل تمدن ساز راه‌اندازی ۵۰ مهد کودک ذیل مجموعه سپاه بوده است، علاوه بر این تمام پایگاه مقاومت بسیج استان دارای مهد کودک شدند و آمادگی نگهداری و تربیت فرزندان و نسل آینده را دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار