در همایش تحول نقوش البسه با طرح‌های ایرانی و اسلامی مطرح شد؛

پیراهن جوان یا دفتر مشق غربی‌ها/ وادادگی‌های فرهنگی باعث افزایش بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه می‌شود

استفاده از نمادهای فراماسونری و غربی در کشور ما به‌شدت در حال رواج است درحالی‌که از معانی این نمادها خبر نداریم و تنها مروج آن‌ها شده‌ایم.
کد خبر: ۶۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ - 03February 2016

پیراهن جوان یا دفتر مشق غربی‌ها/ وادادگی‌های فرهنگی باعث افزایش بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه می‌شود

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در همایش تحول نقوش البسه با طرحهای ایرانی و اسلامی که از سوی سازمان بسیج اصناف برگزار شده بود حجتالاسلاموالمسلمین مرتضی دهشت کارشناس مسائل دینی و فرهنگی گفت: بسیاری از نمادهایی که در حال حاضر روی البسه چاپ میشوند یا نوشتههایی که درج میشوند معانی به ظاهر ساده و ابتدایی دارند اما گاهی شعار یک فرقه خاص یا علامت گروههای مختلف ضد دینی است.

وی افزود: عبارت «just for u» که روی لباسها درج میشود شعار هم جنس بازان اروپاست و از این نمادها و عبارتهای ضد دینی و ضد اخلاقی بهوفور در گردن بندها، لباسها، وسایل تزیینی و... یافت میشود که مردم معانی آنها را نمیدانند.

کارشناس دینی یادآور شد: خوب است بدانید انیمیشن تام وجری که نه تنها بچهها بلکه بزرگترها نیز آن را تماشا میکنند با فکر بیش از ۱۰ نفر از روانشناسان و جامعه شناسان تولید شده است و مفهوم باطنیان نیز حمایت از یهود است چرا که موش یکی از نمادهای صهیونیسم است.

دهشت تأکید کرد: لازم است برای آسیبشناسی این مقوله افراد برجسته در این حوزه را شناسایی و جذب کنیم و از توان گسترده رسانهها درزمینهٔ آگاهسازی مردم کمک بگیریم.

دهشت با ابراز تأسف از کمکاریهای صورت گرفته درزمینهٔ فرهنگ تصریح کرد: ما میتوانیم پهباد آمریکایی را به زانو درآوریم اما هنوز نمیتوانیم لباسی تولید کنیم که هممیهنانمان به جنس و طرح و کیفیت آن اعتماد کنند. امروز البسهای در ایران تولید میشود که به نام صنعت آلمان به بازار فرستاده میشود و نکته جالب اینجاست که البسه ایرانی به اسم خارجی تولید و صادر و دوباره تحت عنوان لباسهای ترک و ایتالیا و آلمانی وارد کشور میشود.

وی تصریح کرد: تأثیر نقوش و رنگ در روان و ذهن انسان آنقدر مهم است که داعش برای خراب کردن وجهه اسلام از عبارت لا اله الا الله استفاده میکند و فراماسونرها نیز پس از بررسیهای طولانیمدت و کارشناسیهای دقیق به این نتیجه رسیدند که تنها راه تبلیغ ضد ارزشهایشان استفاده از نمادها و نقشها در انظار عمومی است و عمومیترین و بهترین تریبونی که در اختیار داشتند لباس بود به همین جهت طرحها و شعارهایشان را روی لباسها پیاده کردند.

کارشناس دینی ادامه داد: لباسی که میپوشیم با طرح و رنگی که دارد حتی روی گلبولهای خون ما نیز اثر میگذارد و ما را تحت تأثیر خود قرار میدهد پس بی دقت و بیتفاوت از کنار رنگها و طرحهای البسه خود نگذرید.

حجتالاسلام دهشت در پایان گفت: اگر سلامت جامعه دینی خود را بهعنوان یک سرمایه میخواهیم باید روی پوشش خود دقت کنیم؛ جوان ۱۶ ساله که فیلمهای ماهواره را میبیند، در خیابان زنهای بدحجاب را و مانکنهای برخی مغازهها را که با وضعی فجیع ظاهر آرایی میشوند، مشاهده میکند همه اینها در کنار هم باعث میشود آن جوان به ورطه نابودی و خطا کشیده شود. یادمان باشد که وادادگیهای فرهنگی بیعفتی و بیحیایی را در جامعه افزایش میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار