روایت شیرین سرلشکر سلامی از عظمت شهدای عملیات جاسوسان

فرمانده‌کل سپاه از عظمت شهدای عملیات فتح جاسوسان سخن به زبان آورد و گفت: اگر ما اینجا ایستاده‌ایم، نفس می‌کشیم و سخن می‌گوئیم به برکت خون شهداست.
کد خبر: ۶۹۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲ - 13September 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه در یادواره شهدای عملیات فتح ارتفاعات جاسوسان در میرآباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به‌ویژه شهدای عملیات فتح ارتفاعات جاسوسان اظهار داشت: خداوند متعال را صمیمانه سپاسگزاریم که توفیق حضور ما را در این لحظه‌های سرشار از معنویت و فضای آسمانی که یکی از دروازه‌های حقیقی بهشت خدایی است، در جوار خانواده‌های عزیز، مؤمن، نجیب و مقاوم شهدا نصیب‌مان کرده است.

روایت شیرین سرلشکر سلامی از عظمت شهدای عملیات جاسوسان

سردار سلامی گفت: در حین آمدن به این نقطه از بالگرد از ارومیه، یک تصویری از قلعه‌های مستحکم و دژ‌های نفوذناپذیر را روی این سلسله ارتفا‌عات از حاج ابراهیم تا جاسوسان و قندیل می‌دیدم و در درون و وجودِ خودم سراسر افتخار می‌شدم؛ روی زمین آنچه می‌دیدیم، آبادانی، نشاط، سرسبزی، امنیت و آرامش برای مردمان بود، نه البته تنها برای این منطقه، بلکه امتداد این آرامش همه فضای عمومی کشور را در بر گرفته است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنچه که می‌بینیم، حس می‌کنیم، می‌ایستیم و مقتدرانه می‌توانیم از شکوه، بزرگی و عظمت یک ملت و تدبیر و حکمت یک رهبر، از شجاعت، استقامت و فداکاری یک نیروی بی‌انت‌ها سخن بگوئیم، به این دلیل است که رویکرد‌های واضحی همانند چراغ‌های روشن راه در آسمان افتخاراتِ این سرزمین می‌درخشد.

وی با بیان اینکه اگر ما اینجا ایستاده‌ایم، نفس می‌کشیم و سخن می‌گوئیم به واسطه خون‌های پاکی است که در این ارتفاع چند متر آنطرف‌تر، مشهد شهیدانی است که خانواده‌های عزیزانشان به زیارتشان آمده‌اند، افزود: "اینجا واقعا قطعه و دروازه‌ای از بهشت است و وجود، حضور و نفسمان را مدیون خون پاک شهدا می‌دانیم".

سردار سلامی بیان کرد: شهیدان اینجا حاضر و ناظر بر این محفل آسمانی ما را میزبانی می‌کنند و اولیای خاص الهی هستند که لباسِ عزت بر اندام ملت پوشانده‌اند، آنچه که عرض می‌کنم توصیف و عقبه یک داستان نیست بلکه رونمایی از یک حقیقت واقعی و متعالی است.

گرامیداشت شهدای عملیات جاسوسان ابتکار خوبی بود

وی با ذکر اینکه شهدا زنده و بی‌واسطه جمال حضرت حق را درک کرده و در قُربِ جمال او، آرام روزی‌خوارند، عنوان کرد: ما با این حقایق زنده هستیم، ما را سلاح‌ها نگه نمی‌دارد بلکه قلب‌ها، ایمان‌ها، صبرها، اشک‌ها، توکل‌ها، توسل‌ها، زینب‌ها، علی‌اکبرها، عباس‌ها، دست‌های بریده و سر‌های از تن جدا شده و پیکر‌های شهدا که خودشان را به تیر می‌زنند نه تیر به پیکرشان می‌خورد نگه داشته است، حجت‌هایی که عزت ما در گرو آنهاست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزاری این مراسم را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: گرامیداشت شهدای عملیات جاسوسان ابتکار خوبی بود که خانواده‌های معظم شهدا استواری این کوه از استقامت فرزندانشان را ببینند، بدانند این کوه سربلند است به‌واسطه سر‌ها و دست‌هایی که با افتادن آن تقدیم محضر الهی شد، این عامل حیات ماست، استخوان‌هایی که زیر خاک هستند، استوانه‌های عظمت و تکیه‌گاه‌های محکم ماست، حجت‌های ما برای ادامه راه، بیرق‌داران استقلال، حرّیت و آزادی ما هستند.

وی با طرح این سئوال که چرا دنیا و ملت‌های دیگر ما را سربلند و صاحب شخصیت، هویت، کرامت و شرافت می‌دانند، خاطر نشان کرد: برای اینکه هر ملتی را یا حادثه‌های بزرگ و یا مردان و زنان بزرگ هویت می‌دهند، شخصیت یک ملت از درون تاریخ او شکل می‌گیرد، از میان حماسه‌ها و درون فداکاری‌ها، وفاداری‌ها شکل می‌گیرد.

سردار سلامی گفت: می‌توانیم به همه دنیا بگوییم؛ «اگر همگی کشته شویم یک وجب از خاک سرزمین‌مان را به بیگانه نمی‌دهیم» و این اثبات شده است، که متر به متر این سرزمین از نخل بلند قامت جوانان رعنا و رشید کشور و سرشار از زندگی، روح و قوت شکل گرفته است؛ اینجا نمایشگاه صلابتِ ایمان و شکوه صبر و استقامت است، مادرانی که اشک نریختند، همسرانی که آرزوهایشان را بدرقه کردند، فرزندانی که رنج دوری از پدر را کشیدند تا این ملت آرام، امن و در حال پیشرفت بماند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها