سردار رادان: بازگرداندن اتباع غیرمجاز درحال اجراست

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرد: برای بازگرداندن اتباع غیرمجاز به کشورشان و ممانعت از بازگشت مجدد آنان به ایران، برنامه‌هایی در حوزه انسداد مرز‌ها در دست اجرا است.
کد خبر: ۶۹۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳ - 13September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور روز جمعه در نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس که با محوریت امنیت در استان کرمان با حضور نمایندگان این استان و اعضای کمیسیون امنیت ملی در محل استانداری کرمان برگزار شد، گفت: بنا به واکاوی های انجام گرفته پیرامون بسیاری از مسائل و مشکلات کشور و مسائل پیرامونی می بینیم که هزینه در بسیاری از موارد از جمله امور مربوط به مرز، عین سرمایه و کسب درآمد برای میهن عزیزمان است.

سردار رادان: بازگرداندن اتباع غیرمجاز درحال اجراست

وی افزود: در این زمینه حتی اگر از پنج درصد از میزان قاچاقی که از مبادی غیررسمی وارد می شود جلوگیری کنیم بسیار برای کشور مفید و موثر خواهد بود چرا که اگر این جلوگیری ها به صورت گسترده تر و در حوزه مبارزه همه جانبه با ورود مواد مخدر نیز صورت گیرد شاهد موفقیت های بیشتری خواهیم بود.

سردار رادان بیان کرد: در بحث معتادان نیز نیاز به رویکردهای اصلاحی، مراقبتی و زیرساخت های خاصی وجود دارد و در حوزه بازگرداندن اتباع نیز اقداماتی در دست اقدام است که باید ببینیم چه رویکردهایی نیاز و قابل انجام است تا از بازگشت مجدد این افراد جلوگیری شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به حرکت نسبتا شتابان پلیس به سمت هوشمندسازی اظهار داشت: از جمله نمونه های این حوزه یکی در ماموریت اربعین و امور شناسایی، تشخیص هویت، اختصاص و تحویل گذر زیارتی در دو کشور ایران و کشور میزبان بود، به نحوی که مردم هم اذیت نشدند و از همکاران انتظامی قدردانی کردند؛ در حوزه سرقت هم به سمت استفاده از پابند الکترونیک رفتیم به نحوی که این مورد در کنترل شمار زیاد سارقان با سابقه بالای ۱۰ فقره سرقت کمک زیادی کرد و اگر این طرح کامل شود شاهد موفقیت های بیشتری نیز در حوزه مراقبت از مجرمان و کشف جرایم خواهیم بود.

سردار رادان در ادامه سه ضلع شکل گیری امنیت را شامل "دست اندرکاران" ،"مخاطبان مجرم امنیتی" و ضلع سوم را "آموزش های حوزه پیشگیری" برشمرد و بیان کرد: برآیند این سه ضلع یا رضایتمندی مردم از امنیت نارضایتی می شود که البته باید به هر سه ضلع به شکل متناسب با هم توجه و ضمن آن باید قوانین متناسبی هم داشته باشیم و آنها را به‌خوبی اجرا کنیم.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت اتخاذ قوانین باز دارنده در بسیاری از مولفه های وقوع جرم، حرکت سریع تر پلیس به سمت هوشمندی را نیز در گرو تامین زیر ساخت های لازم بر شمرد. 

فرمانده کل انتظامی کشور با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان(سال گذشته) گفت: فارغ از اقدامات و تدابیر اطلاعاتی و امنیتی، در وقوع اینگونه مسائل پیش زمینه های خاصی وجود دارد که می طلبد عموم شهروندان و اهالی هر محله نیز به مسائلی همچون واگذاری خانه، خودرو، خط موبایل و سایر امکانات به افراد و اشخاص خاص، ترددها و رفتارهای مشکوک دقت نظر داشته باشند.

وی در پایان با تشریح دیگر اهداف و رویکردهای حوزه ارتقای امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مجموعه انتظامی بیان داشت: در زمینه بازگشت اتباع به میهنشان و برای جلوگیری از بازگشت این قشر، برنامه هایی را در حوزه انسداد مرزها در دست اجرا داریم؛ در حوزه خودروهای شوتی نیز قانون باید طوری بازدارنده تعیین و از سوی مجریان اجرا شود که کسی به خود اجازه ندهد سرعت و استانداردهای خودرو خود را به هم بزند و وارد جاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها