نماینده مردم شیراز در مجلس: پیام رسان‌های خارجی فعال در کشور باید مقررات ما را بپذیرند

جعفر قادری، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما به حکمرانی قانونمند در فضای مجازی نیاز داریم و پیام‌رسان‌های خارجی فعال در کشور باید شرایط و مقررات ما را بپذیرند.
کد خبر: ۶۹۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸ - 13September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، جعفر قادری با اشاره به اقدامات لازم در تحقق حکمرانی فضای مجازی گفت: وضعیت کنونی ما در زمینه قانونمندی فضای مجازی مورد پذیرش نیست و متأسفانه پیام‌رسان‌های خارجی نسبت به بحث حکمرانی قانونمند این فضا پاسخگو نیستند.

پیام رسان‌های خارجی فعال در کشور باید مقررات ما را بپذیرند

وی با بیان اینکه قوانین متعددی در حوزه حکمرانی فضای مجازی وجود دارد، بیان کرد: با این حال اگر دولت نیاز به قوانین جدیدی در این خصوص داشته باشد، می‌تواند با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً مجلس و نمایندگان از این موضوع حمایت خواهند کرد تا در صورت لزوم قوانین مناسب و جدید برای حاکمیت قانون در فضای مجازی تصویب و اجرا شود.

قادری با انتقاد از استفاده بی‌رویه از فیلترشکن‌ها، شرایط کنونی را قابل قبول ندانست و گفت: ما این شبکه‌ها را به دلیل پایبند نبودن به قوانین کشورمان فیلتر کردیم اما به دلیل استفاده از فیلترشکن، همچنان آسیب‌های آن با مردم همراه است. همچنین ما به حکمرانی قانونمند در فضای مجازی نیاز داریم و پیام‌رسان‌های خارجی فعال در کشور باید شرایط و مقررات ما را بپذیرند.

وی از درخواست چند پیام‌رسان خارجی در حوزه آسیای شرقی برای فعالیت در ایران خبر داد و گفت: با توجه به پاسخگو بودن این پلتفرم‌ها به قوانین و مقررات ایران، حضور آنها در کشور اتفاق مثبتی خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین از رشد بی‌رویه پیام‌رسان‌های داخلی در کشور انتقاد کرد و گفت: این تعداد باید کاهش یابد تا حمایت‌های دولتی به طور ویژه به تعداد محدودی از پیام‌رسان‌های بزرگ با زیرساختی قوی اختصاص یابد تا آنها تقویت شوند، لذا این کار باعث می‌شود از ضعف‌های موجود کاسته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها