امام جمعه موقت سرپل ذهاب:

وحدت رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و مسلمین است

حجت الاسلام «یعقوبی» گفت: وحدت رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و مسلمین می باشد و مذاهب اسلامی مشترکات بسیاری دارند که می تواند مسلمانان را به هم نزدیک کرده و وحدت و انسجام آنها را مستحکم تر سازد و هفته وحدت فرصت مناسبی برای پرداختن به این مشترکات دینی است.
کد خبر: ۶۹۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ - 13September 2024

وحدت رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و مسلمین استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «محمد یعقوبی» امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به فرارسیدن آغاز هفته وحدت اظهار داشت: وحدت رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و مسلمین می باشد و مذاهب اسلامی مشترکات بسیاری دارند که می تواند مسلمانان را به هم نزدیک کرده و وحدت و انسجام آنها را مستحکم تر سازد و هفته وحدت فرصت مناسبی برای پرداختن به این مشترکات دینی است.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: توهین به مقدسات اهل سنت برابر فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی حرام است و ما نباید به مقدسات اهل سنت توهین و اهانت کنیم و بجای بزرگ کردن تفاوت ها به دنبال پرداختن به مشترکات عقیدتی باشیم.

وی بابیان اینکه ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان از نقشه های استکبار جهانی است افزود: داعش محصول آمریکا و اسرائیل است که با دلارهای نفتی کشورهای مرتجع عربی در عراق و سوریه ظهور کرد و اختلافات بین شیعه و سنی را برای کشتن مردم بی گناه علم کرد و حاصل آن ۵۰ هزار میلیارد دلار خسارت ،۴میلیون نفر کشته و ترور ۴هزار دانشمند ملی گرای اسلامی مذهب و ۱۲هزار میلیارد دلار خسارت به زیرساختهای برق عراق می باشد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: شهرستان سرپل ذهاب یکی از نمونه های بارز وحدت در دنیای اسلام است که شیعه و سنی و اهل حق در کنار هم سالهاست که بصورت  مسالمت آمیز زندگی می کنند.

وی افزود: امروز فلسطین و نوار غزه که جمهوری اسلامی ایران بیشترین حمایت را از آن می کند اهل سنت هستند اما در دنیا کشور شیعی ایران است که بیشترین حمایت و دفاع از مردم مظلوم غزه را انجام می دهد.

خطیب جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب  در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان داشت: خاطرات دوران دفاع مقدس ، ایثار و مقاومت و رشادت و ولایت مداری و بصیرت رزمندگان اسلام باید برای نسل امروزی بازگو شود.

یعقوبی افزود: رهبر انقلاب فرمودند زنده نگهداشته شدن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست لذا یادگاران دوران دفاع مقدس ایثار و جانفشانی و اخلاص و پاکی و توسلات  شهدا را برای جوانان و نوجوانان بازگو کنند.

وی خاطرنشان کرد: نشر عقاید جوانانی که در دفاع مقدس زندگی کردند اگر در بدنه جامعه ما تزریق شود خیلی از مشکلات امروزی جامعه ما حل می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار