تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید رفتار‌های ایثارگرانه و مطالبه‌گر در جامعه داشته باشند

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: انتظار بنیاد از تشکل‌ها شاهد و ایثارگر این است که مطالبه‌گر باشند و در قبال اتفاق‌های اجتماعی و سیاسی احساس مسئولیت و تعهدپذیری داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹ - 14September 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رحیم نریمانی» مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی در مراسم تجلیل از تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان البرز، با تاکید بر اینکه تشکل‌های شاهد و ایثاگر باید رفتار‌های ایثارگرانه در جامعه داشته باشند، اظهار داشت: این مراسم جنبه آموزشی دارد و شما باید از این برنامه‌های آموزشی در راستای موضوع مهم توانمندسازی استفاده کنید. هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیوند نهاد‌های مردمی غیردولتی به ساختار و شبکه دولتی است امیدواریم که محصول آن انسان‌های دانش بنیان باشد که بتواند به مردم خدمت دهد.

تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید رفتار‌های ایثارگرانه و مطالبه‌گر در جامعه داشته باشند

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان‌کرد: یاد و خاطره بیش از ۲۳۰ هزار شهید، بیش از ۶۰۰ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده سرافراز را گرامی می‌داریم. فلسفه خلقت انسان همه بر محور مقدسی تحت واژه «خدمت» شکل گرفت. به دنبال این هستیم دست خدمت به طور خاص خانواده شهدا و ایثارگران و عامه برای همه مردم از طریق تشکل‌های غیردولتی باشد.

نریمانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره حفظ کرامت خانواده شهدا و ایثارگران، خاطرنشان کرد: همه باید در مقابل آنها تعظیم و تکریم کنیم، زیرا ولی‌نعمت نظام هستند. همه هستی و کائنات تحت واژه خدمت برای خدا و خلق خدا است. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که خداوند انسان‌ها را برای این محبوب قرار داد که برای هم سودمند باشند. 

وی با اشاره به بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزشی برای تشکل‌های شاهد و ایثارگر، گفت: ما در بنیاد حامی تشکل‌های شاهد و ایثارگر هستیم و شما خدمت دهنده هستید و باید در این زمینه توانمند باشید. انسانی می‌تواند خدمت دهد که خودش را توانمند کند و ما دنبال این هستیم که تشکل‌ها مطالبه‌گر از نوع قانونی باشند. 

نریمانی با تاکید بر اینکه تشکل‌های شاهد و ایثاگر باید رفتار‌های ایثارگرانه در جامعه داشته باشند، گفت: انتظار بنیاد از تشکل‌های شاهد و ایثارگر این است که مطالبه‌گر باشند و در قبال اتفاق‌های اجتماعی و سیاسی احساس مسئولیت و تعهد پذیری داشته باشند.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی با تاکید بر اهمیت مشارکت تشکل‌های شاهد و ایثاگر در جامعه گفت: مشارکت موضوع مهمی است و مهندس سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکید ویژه در حوزه تشکل‌ها دارند، زیرا در همه حوزه‌ها مشارکت اهمیت زیادی دارد، اگر در بنیاد بسته باشد و شما به بنیاد مراجعه نکنید، زمان میرایی آن سازمان است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار