امام‌جمعه اردبیل:

ماجرای غزه ثابت کرد که اهل‌سنت در دنیا هنگام گرفتار شدن هیچ ناصر و پناهی جز شیعه ندارند

آیت‌الله «عاملی» گفت: ماجرای غزه ثابت کرد که اهل‌سنت در دنیا هنگام گرفتار شدن هیچ ناصر و پناهی جز شیعه ندارند دولت‌های سنی حاضر به اقدام عملی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین نشدند.
کد خبر: ۶۹۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸ - 14September 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» امام‌ جمعه اردبیل در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه اردبیل ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: در آستانه هفته وحدت هستیم ماجرای غزه ثابت کرد که اهل‌سنت در دنیا هنگام گرفتار شدن هیچ ناصر و پناهی جز شیعه ندارند دولت‌های سنی حاضر به اقدام عملی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین نشدند ای‌ کاش ابن تیمیه حاضر می‌شد و همچنین شیوخ سلفیه که می‌گویند شیعه همیشه از پشت به امت خنجر زده است ای‌ کاش می‌آمدند و تماشا می‌کردند که چه کسی از پشت به امت خنجر زده است.

ماجرای غزه ثابت کرد که اهل‌سنت در دنیا هنگام گرفتار شدن هیچ ناصر و پناهی جز شیعه ندارند

وی افزود: جای تأسف است که سلفی‌ها الان هم حرف ابن‌تیمیه را تکرار می‌کنند. دشمن میلیارد‌ها دلار پول خرج کرده بود تا بین شیعه و سنی در دنیا اختلاف درست کنند؛ ولی ماجرای غزه همه آن تلاش‌ها را باطل کرد حزب‌الله بیش از چهارصد شهید تا حال تقدیم کرده و این نشان می‌دهد که موالیان اهل‌ بیت (ع) جز مصالح کلان امت به چیز دیگری فکر نمی‌کنند؛ این مسأله را اهل‌سنت ایران کاملاً متوجه هستند و لذا از این به بعد دیگر نعره‌های اختلاف‌افکن، مجال و منفذ ورودی برای ایجاد اختلاف پیدا نخواهند کرد.

امام‌جمعه اردبیل ادامه داد: یکی از علماء بزرگ مغرب عربی به نام احمد ریسونی که از بزرگان اهل‌سنت است و قبلاً رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام بود چند روز پیش اعلام کرد کتمان شهادت حرام است و اعلان شهادت واجب شرعی است من باید به یک حقیقت بزرگ شهادت بدهم او با این شهادت در فضای مجازی در حد وسیعی مورد تشویق برادران اهل‌سنت قرار گرفت؛ ماحصل سخن او این است که شیعه در مسیر کمک به فلسطین فداکاری‌های بسیار بزرگی انجام داده است؛ اما اهل‌سنت (کنایه از دولت‌های اهل‌سنت) هیچ کمکی نکردند.

وی تصریح کرد: شیعیان از برجسته‌ترین کمک‌کنندگان مقاومت فلسطین هستند آنها با جان و مال و سلاح کاری کردند که اهل‌سنت آن کار را انجام ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: نهایت کاری که الازهر می‌کند این است که می‌گوید مسلمان‌ها محصولات اسرائیلی را تحریم کنند در حالی که کسی از محصولات آنان استفاده نمی‌کند اگر حکومت مصر اجازه می‌دهد فتوی دهد که تمام محصولات آمریکا و اروپا باید تحریم شود. اگر الازهر از دولت مصر بخواهد که مرز‌ها را باز کند تا مسلمان‌ها خودشان به نصرت فلسطین اقدام کنند هنوز مرز باز نشده اسرائیل نه از غزه بلکه از فلسطین خارج می‌شود.

عاملی خاطرنشان کرد: فتوای تمام علما اسلام این است که اگر یک وجب از خاک مسلمان‌ها توسط کفار مخصوصاً کفار حربی تصرف شود بر هر مسلمان واجب است جهاد کند و تا آن قسمت آزاد نشده تمام مسلمان‌ها گناه کار هستند و بدتر اینکه گناه کار به محضر خداوند وارد می‌شوند ۷۵ سال است که تمام مسلمان‌ها در این خصوص در عمل به مسئولیت خود قصور کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: در خصوص وحدت امت توجه به دو مطلب لازم است، اول اینکه شیعه از اول در سخت‌ترین لحظه‌های امت و گرفتاری‌های اهل سنت در کنار آنها ایثار و جهاد کرده است، مطلب دوم اینکه خداوند ایجاد اختلاف را در قرآن شرک معرفی کرده است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: عنصر اصلی اختلاف در امت قبل از دشمنان اسلام فقط وهابیت است که غیر خود را کافر می‌دانند و حتی اصلی دارند به نام «وجوب تکفیر من کفّرنا» یعنی هر کس را ما تکفیر کردیم همه باید او را تکفیر کنند و الا خودشان هم کافر هستند! معنای این سخن این است که باب اجتهاد فقط به روی آنها باز است و فقط قرائت آنها از دین رسمیت دارد و همه باید مثل آنها فکر کنند این عنصر اصلی اختلاف در امت است.

وی افزود: در ماجرای غزه این‌ها کاملاً بی آبرو شدند در ماجرای سوریه پشت سر هم فتوا می‌دادند که جهاد علیه دولت سوریه واجب است با اینکه مبنای آنها این است که اطاعت از حاکم واجب است اما در سوریه عکس عمل کردند و این جز تلاعب به دین و هرج و مرج در دین چیز دیگری نیست آنها با آن فتواهایی که بوی خون از آن می‌آمد و کاملاً سیاسی بود از ۸۰ کشور سلفی‌ها را به سوریه ریختند در نتیجه چهارصد هزار نفر انسان بی گناه کشته شد اما در جنگ غزه حتی یک فتوی صادر نشد.

امام‌جمعه اردبیل تصریح  کرد: آقای رئیس‌جمهور در دوران تبلیغات ریاست‌جمهوری و بعد از آن فصل مشبعی از حسن عدالت و ضرورت عدالت صحبت کرده‌اید و بجا و شایسته به این موضوع وارد شده‌اید همت شما را تحسین می‌کنیم و افتخار می‌کنیم که رئیس‌جمهوری داریم که به موضوع عدالت این قدر حساس است برای اینکه این ایده در مرحله لفظ نماند و معلوم شود که شما هر چه می‌گویید با تمام توان آن را پیگیری می‌کنید لطفاً در اولین فرصت نظام هماهنگی حقوق را اعلام کنید؛ بعضی از شرکت‌ها سه برابر یک قاضی و معلم حقوق می‌گیرند درحالی‌که از جهت کاری قطعاً به‌پای معلم و قاضی نمی‌رسند تبعیض باور‌ها را ویران و جمال یک حکومت را مشوه و امید‌ها را به یاس مبدل می‌کند با این کار قطعاً شأن شما به طور مضاعف بالا خواهد رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل ضمن اشاره به آغاز کار منطقه آزاد بیله‌سوار تصریح کرد: این هفته طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت و مصلحت‌سنجی خود دولت، بیله‌سوار به‌عنوان منطقه آزاد شروع به کارکرد از نمایندگان و از مدیریت ارشد استان و ریاست سازمان مناطق آزاد کشور می‌خواهیم دراسرع‌وقت الحاق گرمی، مشکین‌شهر و نمین را در اولویت اول کاری خود قرار دهد مساحت آزاد تجاری هر چهار را جمع کنید یک بیستم ماکو، جلفا و انزلی نمی‌شود؛ اما برکات آن در حد وسیع، ظهور و باعث رفع فقر و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود مسئولین مربوط دراین‌خصوص از توان بنده استفاده کنند اینجانب از هیچ تلاشی در این باب مضایقه نخواهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار