توصیه پاپ به مردم آمریکا: به شیطان کوچک‌تر رای بدهید

پاپ فرانسیس به پیروانش در ایالات متحده توصیه کرد در انتخابات آتی شرکت کنند و به شیطان کوچک‌تر رای بدهند. 
کد خبر: ۶۹۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ - 14September 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، پاپ فرانسیس بدون نام بردن از دونالد ترامپ و کامالا هریس، دیدگاه‌های آن‌ها درباره مهاجرت و سقط جنین را محکوم و کاتولیک‌های ایالات متحده را تشویق کرد تا در انتخابات نوامبر رای دهند. 

توصیه پاپ به مردم آمریکا: به شیطان کوچک‌تر رای بدهید

وی خاطرنشان کرد: «رای ندادن زشت است و خوب نیست. مردم آمریکا باید رای بدهند و شیطان کوچک‌تر را انتخاب کنند.»

پاپ روز جمعه هنگام پرواز از سنگاپور به رم گفت که استقبال نکردن از مهاجران یک گناه بزرگ و سقط جنین اقدامی مشابه ترور است.

فرانسیس خطاب به کاتولیک‌های آمریکا گفت: «شما باید شر کمتر را انتخاب کنید. شر کوچک‌تر کیست؟ آن خانم یا آن آقا؟ من نمی‌دانم. همه باید فکر کنند و با وجدان خود این کار را انجام دهند.»

پاپ ۸۷ ساله این اظهارات را در حالی بیان کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده وارد هفته‌های پایانی خود می‌شود. فرانسیس یکی از مهم‌ترین منتقدان سقط جنین و سیاست‌های مهاجرستیزانه در کشور‌های غربی است.

پاپ تاکید کرد: «کسی که مهاجران را اخراج می‌کند و کسی که کودکان را [قبل از تولد] می‌کشد، هر دو مخالف زندگی هستند.» 

ایالات متحده آمریکا حدود ۵۲ میلیون شهروند کاتولیک دارد که در چندین ایالت کلیدی مانند پنسیلوانیا و ویسکانسین زندگی می‌کنند.

نتایج یک نظرسنجی معتبر نشان داد که حدود ۵۲ درصد از کاتولیک‌های ایالات متحده به حزب جمهوری‌خواه گرایش دارند، در حالی که این رقم برای حزب دموکرات حدود ۴۴ درصد است. 

پاپ فرانسیس در اظهارات روز جمعه خود که پس از یک تور ۱۲ روزه در سراسر آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه انجام شد، از عدم توقف جنگ در غزه ابراز تاسف کرد.

او به خبرنگاران حاضر در هواپیمای خود گفت: «من را ببخشید که این را گفتم، اما هیچ پیشرفتی در جهت صلح نمی‌بینم.»

انتهای پیام/ ۹۴۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار