فرماندار آبادان:

عملیات ثامن الائمه مقدمه‌ای برای آزادسازی خرمشهر قهرمان بود

عباسپور گفت: عملیات ثامن الائمه که منجر به شکست حصر آبادان و فرار دشمن بعثی شد مقدمه‌ای برای آزادسازی خرمشهر قهرمان بود.
کد خبر: ۶۹۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ - 14September 2024

ثبت پنج مهر در تقویم ملی به نام آبادانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، «احسان عباسپور» فرماندار ویژه آبادان امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس این شهر که در یادمان شهید تندگویان برگزار شد، اظهار داشت: ۱۱ کمیته کاری برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آبادان تشکیل شده است.

وی افزود: این کمیته‌ها در زمینه‌های تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، ایثارگران، بانوان، تدارکات و پشتیبانی، فرهنگی، فضاسازی، تبلیغات و ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

عباسپور فعالیت کمیته‌های دفاع مقدس آبادان را در راستای تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس و گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان بر شمرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای فرهنگی در دوم مهرماه و شهدای آتش‌نشان در هفتم مهر از برنامه‌های مهم شهرستان آبادان هفته دفاع مقدس است.

این مسئول دفاع مقدس را دستاوردی بزرگ برای ملت بزرگ ایران در هشت سال مقاومت در برابر دشمن بعثی دانست و بیان داشت: باید رشادت‌های رزمندگان به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی هشت سال در جنگی نابرابر مقابل دشمن بعثی و استکبار ایستادند و اجازه ندادند انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در سطح جهان کمرنگ شود.

وی به اهمیت و جایگاه پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان در تاریخ ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: عملیات ثامن الائمه که منجر به شکست حصر آبادان و فرار دشمن بعثی شد مقدمه‌ای برای آزادسازی خرمشهر قهرمان بود.

این مسئول گفت: همزمان با سالروز شکست حصر آبادان از سرداران، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل و با حضور سرداران هشت سال دفاع مقدس چگونگی اجرا و طراحی این عملیات تشریح و تبیین خواهد شد.

وی تجلیل از هنرمندان عرصه دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته عنوان کرد و یادآور شد: همزمان با روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی از نیروهای آتش‌نشان هشت سال دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

عباسپور بهره‌گیری از فضای مجازی برای نمایش اقتدار نظام اسلامی در هفته دفاع مقدس را ضروری دانست و اضافه کرد: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح یگان‌های انتظامی و نظامی نباید کمرنگ باشد.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه پنج مهر باید به نمادی برای آبادان در جمهوری اسلامی تبدیل شود ابراز داشت: در تلاش هستیم پنج مهر در تقویم رسمی به عنوان آبادان نامگذاری شود.

این مسئول با بیان اینکه آبادان بیش از چهار و هزار و ۷۰۰ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده گفت: تمام مردم آبادان در جنگ نقش آفرینی کردند و در پایان این که در تلاش هستیم رئیس مجلس شورای اسلامی برای هفته دفاع مقدس در آبادان حضور یابد تا با حضور وی برنامه‌ها اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار