استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی الگوی عملی وحدت ادیان، مذاهب و اقوام مختلف است

«معتمدیان» گفت: ادیان، مذاهب و اقوام مختلف آذربایجان غربی الگوی عملی وحدت در جامعه هستند و برای دفاع از اقتدار کشور همواره نقش آفرین بوده‌اند.
کد خبر: ۶۹۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲ - 14September 2024

آذربایجان غربی الگوی عملی وحدت ادیان، مذاهب و اقوام مختلف استبه گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، «محمد صادق معتمدیان» استاندار آذربایجان غربی امروز در سومین نشست «وحدت اقوام، ادیان و مذاهب» که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام علی (ع) در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: آذربایجان‌غربی جزو معدود استان‌هایی است که از تکثر قومی برخوردار بوده و رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب مختلف است.

وی با بیان اینکه مردم استان در صلح و صفا در این نقطه از کشور زندگی می‌کنند و ادیان، مذاهب و اقوام مختلف در مناسبت‌ها همواره نقش‌آفرین بودند، گفت: مردم بومی منطقه همگی از مرز‌ها در مقابل گروه‌های تجزیه‌طلب و فتنه‌های آنها صیانت کردند. 

استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: علی‌رغم وجود همه مولفه‌های ناامنی در خارج مرز‌های کشور، آذربایجان‌غربی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است.

معتمدیان با بیان اینکه آمار شهدای استان گویای آن است که همه اقوام، ادیان و مذاهب در ثبات منطقه اثر گذار بودند، افزود: این استان ۴ هزار شهید اهل سنت، ۱۲ هزار شهید بومی و ۲۴ هزار شهید مهاجر را تقدیم انقلاب کرده است. 

وی با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی رفع نگاه تبعیض‌آمیز از نقاط مرزی و ایجاد توازن است، عنوان کرد: رویکرد دولت چهاردهم نیز تداوم این رویکرد است و در تلاشیم با استفاده از فرصت اقوام در جهت شکوفایی کشور و استان قدم برداریم. 

این مسئول با اشاره به بازگشایی پایانه تمرچین طی ۳ سال گذشته متذکر شد: تمرچین به عنوان دروازه و کریدور فرهنگی از قفقاز تا عتبات باز شده و اقلیت‌های مذهبی در این مرز به خادمی زائران مشغول بودند که این حرکت نمونه‌ای از همگرایی و وحدت و انسجام ادیان است 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار