برگزاری بزرگداشت پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران در تفرش

مراسم بزرگداشت پروفسور محمود حسابی به مناسبت سالروز درگذشت این چهره برجسته علم و فرهنگ معاصر و پدر علم نوین ایران، با حضور مسئولین و اساتید علمی برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵ - 14September 2024

بزرگداشت پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، مراسم بزرگداشت پروفسور محمود حسابی به مناسبت سالروز درگذشت این چهره برجسته علم و فرهنگ معاصر و پدر علم نوین ایران، با حضور مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، مهندس ایرج حسابی فرزند دکتر حسابی، دکتر قسینی از شاگردان پروفسور حسابی و جمعی از مسئولان، اساتید و شخصیت‌های علمی در تفرش برگزار شد.

سید محمود حسابی در سال ۱۲۸۱ شمسی در تفرش دیده به جهان گشود، این فیزیکدان شاخص، بنیانگذار مهندسی دانشگاهی و علم فیزیک در ایران است که در بین سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۱ وزیر فرهنگ ایران بود.

پروفسور محمود حسابی در ۱۲ شهریور سال ۱۳۷۱ هنگام معالجه بیماری قلبی در بیمارستان دانشگاه ژنو و در ۸۹ سالگی بدرود حیات گفت.

آرامگاه استاد، بنا به خواسته وی، در زادگاه خانوادگی او در شهر تفرش قرار دارد. در این مراسم همچنین از کتاب «تفرش، اسطوره و مردم‌شناسی» و سینی قلم‌زنی چهره‌های مشهور تفرش رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار