مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

مهمترین هنر اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس باید ارتباط با دانشجو باشد

سردار مرادحاجتی گفت: مهمترین هنر اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس باید ارتباط نزدیک با دانشجویان باشد.
کد خبر: ۶۹۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶ - 14September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، جلسه راهبردی و هم‌اندیشی درس علوم و معارف دفاع مقدس امروز با حضور سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، سردار «علیرضا شیخ رباط» مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان، «فضل‌الله صرامی» دبیر کمیته علمی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان و جمعی از اساتید این درس در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار مرادحاجتی به اهمیت موضوع دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین هنر اساتید این درس باید ارتباط نزدیک با دانشجویان باشد.

وی افزود: جنگ تحمیلی ابعاد مختلفی داشت و ما باید آموخته‌های این دوران پرافتخار به غیر از مسائل تخصصی نظامی را به بهترین شکل ممکن به نسل امروز منتقل کنیم چون دشمن دقیقا روی نسل نوجوان و جوان ما دست گذاشته و قصد دارد این نسل آینده ساز را از معنویت و فرهنگ جهاد و ایثار دور کند.

مهمترین هنر اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس باید ارتباط با دانشجو باشد

صرامی نیز به دستور کار جلسه اشاره کرد و گفت: وضعیت کیفی و کمی داوطلبان تدریس این درس خیلی برای ما اهمیت دارد چون استاد این درس باید نمونه بارز یک رزمنده واقعی و یک ایثارگر بصیر باشد.

سردار شیخ رباط نیز درس علوم و معارف دفاع مقدس را گنجینه‌ای مکتوب در دل دانشگاه‌ها دانست و یادآور شد: هدف ما از برگزاری این سلسله جلسات و نشست‌ها با اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها، هم افزایش توان علمی و آگاهی این عزیزان نسبت به این درس ارزشمند است و هم قصد داریم با انتخاب اساتیدی مسلط و متعهد بتوانیم فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت را به نسل جوان‌مان تزریق کنیم.

در پایان این جلسه مقرر شد در خصوص برگزاری همایش اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس استان در هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی‌های لازم صورت یگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار