فرماندار قصرشیرین:

امروز وظیفه داریم با خدمت صادقانه ادامه دهنده راه شهدا باشیم

«نجفی» گفت: امروز وظیفه داریم با خدمت صادقانه در پست هایی که در اختیار داریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم چون آرامش و مسوولیت هایی که امروز ما در اختیار داریم ارمغان ایثار و فداکاری آن ها است.
کد خبر: ۶۹۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶ - 14September 2024

امروز وظیفه داریم با خدمت صادقانه ادامه دهنده راه شهدا باشیمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد نجفی» فرماندار شهرستان قصرشیرین امروز در جلسه شورای اداری قصرشیرین با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با درود بر روان شهدا و بیان اینکه اگر رشادت های رزمندگان و شهدا نبود اکنون خیلی از شهرهای مرزی کشورمان زیر چکمه های دشمنان نظام بود، اظهار داشت: طبق فرمایش و تاکیدات امامان انقلاب، مسوولان ما امروز پیشکسوتان جهاد و شهادت را باید از یاد نبرند چون ما شهدایی را داشتیم که در زمان جنگ تحمیلی با ایثار و شجاعت و فداکاری هرچه تمام مین های فسفری را که تا شعاع یک کیلومتری را روشن می کند به خود می بستند و منفجر می کردند که مانع از لو رفتن عملیات ها شوند.

فرماندار شهرستان قصرشیرین گفت: آرامش، امنیت و اقتدار و آزادی امروز به خصوص در مناطق مرزی از جمله شهرستان قصرشیرین به عنوان نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی را مرهون رزم بی امان رزمندگان و خون‌های مطهر شهدایی دانست که در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس جانانه برای دفاع از کشور جنگیدند.

وی بیان کرد: امروز وظیفه داریم با خدمت صادقانه در پست هایی که در اختیار داریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم چون آرامش و مسوولیت هایی که امروز ما در اختیار داریم ارمغان ایثار و فداکاری آن ها است.

فرماندار شهرستان قصرشیرین در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت بر حضور تمام مدیران و کارکنان ادارات در مراسم های هفته وحدت تاکید کرد و گفت: مدیران همچنین باید با اسکان در شهرستان در تمام مناسبت های ملی و مذهبی در کنار مردم حضور داشته باشند ضمن اینکه این کار باعث تسلط بیشتر مدیران بر مضوعات مختلف و رفع مشکلات شهرستان خواهد بود.

وی در ادامه بر فضاسای شهرستان برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برگزاری مراسمات مختلف با حضور پرشور مردم و مسوولان در برنامه های مناسب با این ایام تاکید کرد و گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نظامی، ویزیت رایگان بیماران، فضاسازی ادارات و سطح شهر، آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی، توزیع لوازم التحریر و کیف و کفش برای دانش آموزان نیازمند و سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگر از مهمترین برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان است..

اگر شهدای ما نبودند امروز امنیت در کشور ما حکم فرما نبود

حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر آسیب شناسی اربعین امسال و شناسایی نواقص موجود گفت: به زودی جلسات اربعین با حضور ستاد اربعین شهرستان در دستور کار قرار گیرد تا تمام موضوعات به اربعین سال آینده موکول نشود و ما آمادگی کامل را از چندین ماه قبل از اربعین برای میزبانی هرچه بهتر زائران داشته باشیم.

حجت الاسلام صالحی افزود: همچنین ما باید سهم مرز خسروی را طبق قول مساعد وزیر کشور مبنی بر اختصاص کاروان های زیارتی عتبات عالیات دنبال کنیم که این امر محقق شود چون اگر روزانه شاهد حضور سه تا هفت هزار نفر زائران به صورت کاروانی در شهرستان جهت عزیمت به کربلا از مرز خسروی باشیم هم مرز رونق سابق خود را به دست می آورد و هم شهرستان متحول خواهد شد که البته متناسب با این موضوع نیز باید زیرساخت های شهرستان را ارتقا دهیم و علاوه بر آن نیز باید رهاورد معنوی و فرهنگی نیز داشته باشد.

وی گفت: اگر شهدای ما نبودند امروز امنیت در کشور ما حکم فرما نبود و از این رو باید در قصرشیرین که نماد ایثار و شهادت است نیز این مساله در قالب المان ها نمود داشته باشد به عنوان نمونه در مرز خسروی باید المانی مناسب با سالروز ورود آزادگان به کشور و همچنین نمایشگاه دایمی دفاع مقدس را داشته باشیم و این به عنوان یک مطالبه عمومی دنبال شود.

خدمتگزاری به خانواده های شهدا و راه و روش آن ها مطالب گرانبهایی است

سرهنگ پاسدار «معارف الفتی» فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین نیز با اشاره به اینکه امامامان انقلاب در خصوص خدمت و خدمتگزاری به خانواده های شهدا و راه و روش آن ها مطالب گرانبهایی عنوان کرده اند، گفت: با توجه به برگزاری کنگره ملی شهدای قصرشیرین باید تابلوها و میادین در رابطه با این موضوع فضاسازی شود.

سرهنگ الفتی مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس را به صدا درآمدن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس، اجرای فعالیت های اردوهای جهادی، برگزاری مسابقه های ورزشی به مناسبت هفته دافع مقدس، ارائه مشاوره حقوقی و تولید محتوا در فضای مجازی، مسابقه های فرهنگی، کارگاه پیشگیری از اعتیاد، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، یادواره و کنگره شهدای عشایر، بارگذاری وصیت نامه شهدا در شبکه های اجتماعی تقدیر از ایثارگران بیان کرد.

شهرستان قصرشیرین به عنوان نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس ۸۶۰ شهید، ۲ هزار جانباز و ۱۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار