وحدت اسلامی؛ رمز آزادی قدس شریف

وحدت کشور‌های اسلامی و عربی کلید رمز آزادی قدس شریف بوده و ملت‌های مسلمان با اتحاد و یکپارچگی خود می‌توانند ضمن اینکه مانع از کشتار بیش از پیش مردم فلسطینی شده، موجب آزادی‌سازی سرزمین فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی شوند.
کد خبر: ۶۹۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 15September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی بیش از ۷۶ سال است که در سایه اختلافات و تفرقه‌های موجود در جهان اسلام ظلم و ستم فراوانی را به فلسطینیان روا می‌دارد که نمونه آن جنگ غزه است. جنگی خونین و ویرانگر که تا امروز بیش از یازده ماه از آغاز آن می‌گذرد و در اثر آن بیش از ۴۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بالغ بر ۹۱ هزار نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وحدت اسلامی؛ رمز آزادی قدس شریف

پیرامون میزان تلفات فلسطینیان در جنگ غزه همین بس که بر اساس اسناد و مدارک موجود، بعد از جنگ جهانی دوم در هیچ جنگی بیش از ۴۱ هزار نفر از مردان، زنان و کودکان به شهادت نرسیدند و بیش از دو میلیون نفر هم آواره شوند. موضوعی که به خوبی نشان می‌دهد که جنگ غزه و حملات و عملیات‌های نظامیان و ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا چه اندازه شدید و خشن بوده است.

در واقع باید گفت عدم اتحاد صحیح و واقعی کشور‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان بهترین زمینه ممکن را برای رژیم صهیونیستی فراهم آورد تا بیشترین میزان ظلم و ستم را علیه فلسطینیان انجام بدهد. شاهد آن هم درگیری‌ها، کشتار و جنگ‌های کوتاه و بلندی بود که در طول بیش از ۷۶ سال گذشته بر مردم فلسطین تحمیل شده است. جنگ‌هایی که تا امروز موجب شهید و زخمی شدن هزاران نفر از مردم فلسطین شده است.

این در حالی است که اگر کشور‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان دست دوستی و برادری به هم داده و اتحادی ناگسستنی را با یکدیگر داشتند نه تنها رژیم صهیونیستی نمی‌توانست در طول بیش از هفت دهه اخیر تا این میزان ظلم و ستم علیه مردم فلسطین انجام بدهد، که حتی نمی‌توانست با به راه انداختن چندین جنگ بزرگ و کوچک هزاران نفر از فلسطینیان را به شهادت رسانده و دست به نسل‌کشی علیه مردم فلسطینی بزند.

در حقیقت باید به این نکته بسیار مهم و حساس اشاره کرد که رویکرد دوگانه و یا بهتر بگویم که استاندارد دوگانه جامعه جهانی و دنیای غرب در برخورد با جنگ غزه و کشتار نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی موجب شده تا سران و مقامات این رژیم اشغالگر و نامشروع با خیالی آسوده و بدون هیچ نگرانی از محاکمه در مجامع و نهاد‌های قضایی بین‌المللی به کشتار فلسطینیان مشغول باشند.

اینجا نتیجه می‌گیریم که جای خالی اتحاد و همبستگی کشور‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان آنچنان خودنمایی می‌کند که حاصل آن ضمن اینکه موجب تضعیف و آسیب‌پذیرتر شدن ملت و مردم فلسطین در برابر ظلم‌ها و ستم‌های رژیم صهیوینستی شده است؛ که در مقبال موجب شده تا دستان نظامیان و ارتش رژیم صهیونیستی برای ارتکاب انواع و اقسام ظلم‌ها و جنایات علیه مردم فلسطین به خصوص مردم غزه باز باشد.

بر همین اساس، بر تمامی کشور‌ها و ملت‌های اسلامی لازم و واجب است که نهایت سعی و تلاش خود را کرده تا ضمن کاستن از میزان اختلافات و تفاوت‌های سلیقه‌ای احتمالی در مورد موضوع فلسطین، با یکدیگر دست اتحاد و دوستی داده تا بتوانند از مردم و ملت فلسطین در برابر ظلم‌ها و تجاوزات ارتش اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی دفاع و از تلاش‌های آنها جهت رسیدن به آزادی پشتیبانی کنند.

در پایان باید گفت بر کسی پوشیده نیست که آزادی فلسطین در گرو نابودی رژیم صهیونیستی است و نابودی «اسرائیل» و استکبار جهانی مستلزم اتحاد تمام عدالت خواهان و ظلم ستیزان عالم به خصوص کشور‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان با یکدیگر است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها