یادداشت/ حجت الاسلام ابراهیمی

عمل به واجبات و ترک محرمات از ویژگی‌های منتظران واقعی است

منتظران واقعی امام مهدی (عج) به دنبال تحقق عدالت راستین هستند که لازمه این چنین عدالتی، امید، تحرک، شور، حماسه، مقاومت، نفی باطل و طلب حق، خروش، صلابت و قیام به همراه اعتقاد صحیح توحیدی و عمل به واجبات و ترک محرمات می‌باشد.
کد خبر: ۶۹۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷ - 14September 2024

عمل به واجبات و ترک محرمات از ویژگی‌های منتظران واقعی استگروه استان‌های دفاع‌پرس حجت‌الاسلام «سید امیر ابراهیمی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان؛ نهم ربیع الاول هر سال هجری قمری، مصادف با آغاز امامت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، خورشید درخشانِ جهانِ بشریّت و مرواریدِ فروزانِ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام احیاگر معالمِ دین و نابود کننده‌ی ظلم و ستم و شوکتِ تجاوزکاران و برقرار کننده‌ی حکومت عدل در سرتاسر جهان و بزرگ منادی توحید و عدالت و وارث راستین پیامبر اعـظم صلی الله علیه و آله و ائمه معصـومین علیهم السلام حضرت حجت بن الحسن العسکری، مهدی موعود علیه السلام است. منتظران واقعی امام مهدی (عج) به دنبال تحقق عدالت راستین درونی و بیرونی هستند که لازمه این چنین عدالتی، امید، تحرک، شور، حماسه، مقاومت، نفی باطل و طلب حق، خروش، صلابت و قیام (ضد قعود و سکون) به همراه اعتقاد صحیح توحیدی، محمّدی، علوی و عمل به واجبات و ترک محرمات می‌باشد.

پیامبر گرامی اسلام فرموده اند: «افضل اعمال أمّتی انتظار الفرج» یعنی بهترین اعمال امت من انتظار فرج امام زمان است. انتظاری که دقیقاً با شروع غیبت ایشان و آغاز امامت غریبانه و پرغصه حضرت ولی عصر عجل الله تؤامان بوده است. اولین روز امامت امام زمان علیه السلام، روز نهم ربیع الاول است. صبح روز عروج پر غصه پدر، که شهیدِ زهرِ کینِ معتمد عباسی شد. نهم ربیع الاول، آغاز دورانی مهم و تأثیرگذار در تاریخ حیات شیعه محسوب می‌شود. می‌گویند: نهم ربیع الاول، غدیری دیگر است چرا که در این روز هم به سان غدیر، جانشینی برای ادامه راه امامت و ولایت انتخاب شده است. جانشینی از نسل محمد صلی الله علیه و از تبار علی علیه السلام. جانشینی که ولایت و سرپرستی شیعه را تا روز قیامت بر عهده خواهد داشت. برخی نیز نهم ربیع الاول را امتداد غدیر می‌دانند چرا که مهدی عجل الله، پرچم ابوتراب را بردوش گرفته و با گذر از کربلای حسین، سید الشهدا علیه السلام و پرواز در آسمان اهل بیت عصمت و طهارت، شیعه را به منتها الیه مسیر عاشقی خواهد رسانید. اولین شاهد بر اثبات تولد جانشین امام حسن عسکری علیه السلام، «حکیمه‏ خاتون»، دختر بزرگوار امام جواد علیه السلام و عمه امام حسن عسکری علیه السلام است. در شب تولد حضرت مهدی، امام یازدهم به دنبال عمه خود می‌روند و ایشان را به منزل خویش می‌آورند و از ایشان می‌خواهند که امشب را آنجا بماند، چون که امشب قرار است خداوند فرزندی به ایشان عطا کند. نیمه‌های شب، وعده محقق می‌شود و مهدی موعود متولد می‌شود. توصیف‌های حکیمه خاتون از صفات و جمال حضرت مهدی، در روایات، سندی دال بر تولد جانشین امام حسن عسکری علیه السلام است.

«محمد بن القاسم بن حمزه بن موسی بن جعفر» یکی از نوادگان امام موسی کاظم علیه‏ السلام، که یکی از اصحاب و یاران امام هادی علیه‏ السلام نیز بودند، چنین روایت کرده است: حکیمه دختر محمد بن علی، که عمه پدر او [مهدی]نیز هست، برای من نقل کرد که: او، فرزند امام حسن عسکری، علیه السلام را در شب تولد و چند بار بعد از آن نیز دیده است. ابن عباس، از رسول خدا صلوات الله نقل می‌کند که آن حضرت فرمود: «جانشینان و اوصیای من و حجّت‌های خداوند بر خلق، بعد از من، دوازده نفرند. اولشان برادرم و آخرشان فرزندم است.». گفته شد: «یا رسول الله! برادر تو کیست؟». فرمود: «علی بن ابی طالب»، گفته شده: «فرزندت کیست؟». فرمود: «مهدی است که جهان را پر از قسط و عدل می‌کند، همان گونه که پر از ظلم و جور شود. قسم به آن که مرا مبعوث کرد! اگر از دنیا، فقط یک روز بماند، خداوند آن روز را طولانی کند تا این که در آن روز، فرزندم مهدی ظهور کند و روح الله عیسی بن مریم نزول کند و پشت سر او نماز بگزارد و زمین به نور پروردگار او روشن شود و حکومتش شرق و غرب را فراگیرد.»

پس از اقامه عزای امام حسن عسکری علیه السلام، رسیدیم به غدیرثانی نهم ربیع الاول که در آن، همه‌ی معصومین علیهم السلام دست مهدی عجل الله را گرفته و یکصدا آغاز امامت ایشان را تهنیت می‌گویند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها