استاندار مرکزی:

دکتر حسابی، نام تفرش را پُرآوازه کرد

مخلص الائمه گفت: تفرش بخش مهمی از آوازه و نام خود را از پروفسور حسابی دارد؛ کار بزرگی که خانواده پروفسور حسابی در مجموعه پرفسور حسابی در تهران انجام دادند نام ایشان را زنده نگه داشت.
کد خبر: ۶۹۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷ - 14September 2024

دکتر حسابی، نام تفرش را پُرآوازه کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در مراسم بزرگداشت پروفسور حسابی در شهر تفرش، اظهار داشت: پرفسور حسابی متولد تفرش نبودند اما وصیتی که ایشان برای خاکسپاری در تفرش کرد؛ نام تفرش را پُرآوزه کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: تفرش بخش مهمی از آوازه و نام خود را از پروفسور حسابی دارد؛ کار بزرگی که خانواده پروفسور حسابی در مجموعه پرفسور حسابی در تهران انجام دادند نام ایشان را زنده نگه داشت.

وی با اشاره به اجرای فاز اول طرح توسعه آرامگاه دکتر حسابی در شهر تفرش، گفت: کاری که در این مجموعه انجام شد در یک هم‌افزایی در بین بخش‌های مختلف شهری و استان شکل گرفت و یکی از مراحل مهم توسعه آرامگاه و مجموعه پرفسور حسابی اجرا شد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: بر اساس گفته رئیس شورای شهر مبلغ ۱۰ میلیارد تومانی که هزینه شده در واقع همه توسط مردم بوده است؛ چه آنچه دولت آورده است از منابع مردمی بوده و چه آنچه شهرداری آورده است از مالیات مردم بوده است که پول مردم در یکی از حوزه‌های مهم مربوط به هویت شهر تفرش و هویت استان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات شهر تفرش بحث آب بود که با یک سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در اجرای پروژه انتقال آب از هفتیان به تفرش و ۴۰ روستای در مسیر، این مسئله تا سال‌های سال برطرف شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار