بیش از ۷۰ درصد چادر‌های آوارگان غزه، قابلیت استفاده ندارد

دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که با نزدیک شدن فصل سرما، آوارگان دیگر نمی‌توانند از چادر‌ها استفاده کنند؛ زیرا ۷۴ درصد از چادر‌های که در اردوگاه‌ها وجود دارد، غیر قابل استفاده است.
کد خبر: ۶۹۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱ - 14September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه شامگاه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از وضعیت وخیم چادر‌های آوارگان در نوار غزه گفت و تاکید کرد که این چادر‌ها دیگر غیر قابل استفاده است.

بیش از ۷۰ درصد چادر‌های آوارگان غزه، قابلیت استفاده ندارد

این مرکز با انتشار بیانیه‌هایی تاکید کرد که با نزدیک شدن فصل سرما، آوارگان دیگر نمی‌توانند از این چادر‌ها استفاده کنند، زیرا ۷۴ درصد از چادر‌های که در اردوگاه‌ها وجود دارد، غیر قابل استفاده است.

در این بیانیه آمده است: ما فریاد کمک انسانی فوری برای نجات دو میلیون آواره در نوار غزه سر می‌دهیم؛ آن هم بیش از آنکه دیر شود. فصل سرما نزدیک است و شرایط سختی در انتظار آوارگان خواهد بود. 

این در حالیست که تعداد آوارگان در غزه رو به افزایش است و تعداد آنها به صورت کلی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تا ۲ میلیون نفر برآورد می‌شود. رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر حملات شدیدی را در نوار آغاز کرده و باعث شده است که مردم فلسطین به صورت اجباری منازل خود را ترک کنند و کوچ کنند.

دفتر حماس خبر داد که در نوار غزه ۵۴۳ مرکز اسکان آوارگان وجود دارد که این آوارگی به خاطر جنایات رژیم صهیونیستی بوده است؛ جنایاتی که در تضاد با حقوق بین الملل است.

این نهاد فلسطینی گفت: بنابر ارزیابی‌های میدانی،۱۰۰ هزار چادر از ۱۳۵۰۰۰ چادر نیازمند تغییر و جایگزینی فوری هستند؛ زیرا دیگر قابلیت استفاده را ندارند. به گفته این مرکز، چادر‌ها از چوب، نایلون و پارچه ساخته شده و با درجه حرارت خورشید و شرایط جوی نوار غزه از مدار فعالیت خارج شده است؛ به ویژه پس از گذشت ۱۱ ماه مداوم از آوارگی و شرایط غیر انسانی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

دفتر حماس هشدار داد که با فصل زمستان و شرایط جوی سخت، نوار غزه در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد و در نتیجه ۲ میلیون انسان بدون هیچ گونه پناهگاهی در این فصل خواهند بود و هیچ سرپناهی برای خود نخواهند داشت.

این در حالیست که ارتش رژیم صهیونیستی از وارد کردن حدود ۲۵۰ هزار چادر به غزه جلوگیری کرد؛ زیرا گذرگاه‌های منتهی به این منطقهبسته شده است. حماس از کشور‌های عربی اسلامی و جامعه بین‌الملل و نهاد‌های بین‌المللی خواست که کمک‌های انسانی و چادر به ۲ میلیون آواره فلسطینی بفرستند و تاکید کرد: این افراد در حال حاضر خود را برای زندگی در خیابان‌ها آماده می‌کنند؛ آن هم بدون هیچ گونه کمک و سرپناهی.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها