نماینده ولی فقیه در استان همدان:

بروکراسی اداری مانع بزرگ در تحقق عدالت است

آیت‌الله «شعبانی» گفت: بروکراسی اداری مانع بزرگ در تحقق عدالت است و باید این رویه که در زندگی مردم نیز تاثیرگذار شده، اصلاح شود.
کد خبر: ۶۹۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲ - 14September 2024

بروکراسی اداری مانع بزرگ در تحقق عدالت استبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز (شنبه) در همایش طرح ملی اعتلاء به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار داشت: در طول ۴۵ سال گذشته پیشرفت‌های فراوانی داشته‌ایم اما در حوزه عدالت عقب افتادگی هایی داریم.

وی بیان داشت: قوانین دست و پاگیر مانع بزرگ در عقب ماندگی در حوزه عدالت اجتماعی به شمار می رود و این حق مردم است که بدانند در این ۴۵ سال چقدر در زندگی پیشرفت داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برخی قوانین کشور نیازمند اصلاح و بازنگری است،خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه باید در این بخش ورود کرده و به تصمیم سازان مشورت بدهند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: نیاز است برای اداره کشور در قوانین‌ها تجدید نظر کنیم و از سوی دیگر نیز نباید بیش از اندازه قانون تولید کرد.

وی ادامه داد: ابزارهای عدالت باید در جامعه ایجاد شود تا مردم بدون دغدغه بروکرسی اداری بتوانند مشکلات خود را پیگیری و رفع کنند.

شعبانی خواستار تغییر روش وزارتخانه‌ها در رفع موانع مراجعه کنندگان شد، افزود: اغلب سیستم‌های اداری بازدارنده است وگرنه رئیس جمهور ادوار گذشته وعده صادق داشته‌اند و تلاش فراوانی نیز برای عملی شدن آن شد.

وی متذکر شد: موانع اداری باید با اصلاح قوانین برداشته شود و امیدواریم مجموعه مسوولان به این مهم توجه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها