مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس خبر داد؛

پخش سریال «روز خون» در سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)

«رئوف» گفت: سریال «روز خون» با موضوع حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در ۷ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در آبان ماه همزمان با سالروز این حادثه از رسانه ملی پخش خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷ - 14September 2024

پخش سریال «روز خون» در سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «امیر رئوف» مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و عوامل سریال روز خون، با بیان اینکه ساختار نمایشی می‌تواند تأثیر بیشتری بر جامعه داشته باشد، اظهار داشت: در سال 1401 شاهد حادثه تلخ تروریستی و تکفیری حرم شاهچراغ (ع) بودیم که جمعی از هموطنان در حرم امن احمد بن موسی (ع) به شهادت رسیدند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس گفت: با وجود غم ایجاد شده، این حادثه به حماسه‌ای بزرگ تبدیل شد و چهره رژیم صهیونیستی بر تمام دنیا بیشتر آشکار شد و رسانه ملی به پیروی از فرمان رهبر انقلاب که فرمود «نگذارید این حادثه تروریستی به فراموشی سپرده شود» طرح سریال تلویزیونی را به تصویب رساند.

وی ادامه داد: کار پیش تولید سریال روز خون بر اساس مصوبه سازمان صدا و سیما از یک سال گذشته انجام شد و امروز شاهد مراحل تصویربرداری آن هستیم.

رئوف گفت: این سریال در ۷ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در آبان ماه مصادف با سالروز این حادثه تروریستی از شبکه فارس و شبکه‌های دیگر پخش خواهد شد.

مدیرکل سازمان صدا و سیما استان فارس با بیان اینکه در ساخت این سریال از غالب بازیگران بومی استفاده شده است، گفت: سعی شده در تولید این اثر از ظرفیت‌های استانی استفاده شود؛ در این سریال با ۱۲ نفر هنرمند غیر بومی و ۲۵ نفر از بازیگران استان فارس همکاری شد و امیدواریم با سیاست‌های دوره جدید بتوانیم از همه ظرفیت‌های استان و فعالین حوزه هنر استفاده کنیم.

رئوف افزود: برای این اثر نمایشی حدود ۶۰۰ سکانس و ۸۵ لوکیشن پیش بینی شده و با حدود ۲۰۰ هنرمند همکاری شده است.

وی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما سرمایه گذار اصلی این پروژه است، گفت: سعی شده از نهادهای مختلفی که تمایل به همکاری و سرمایه گذاری در این پروژه را دارند استفاده شود اما تا به امروز نهاد اصلی سرمایه گذاری این پروژه صدا و سیما است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان فارس به همکاری سپاه فجر فارس در این ساخت این سریال اشاره کرد و گفت: مجموعه سپاه فجر و مرکز آفرینش‌های سپاه در این موضوع اقدامات خوبی انجام دادند و علاوه بر همه محدودیت‌هایی موجود، سعی کردند در کنار تیم تولید همکاری مناسبی داشته باشند.

 حمله تروریستی به زایران، خادمان و نمازگزاران حاضر در حرم مطهر شاهچراغ ۴ آبان ۱۴۰۱ش رخ داد و گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت که در این حمله سیزده تن شهید و سی نفر مجروح و مصدوم شدند.

گفتنی است لوکیشن‌های این سریال پلیسی به نحوی انتخاب شده که شهر شیراز و استان فارس معرفی شود و از نماهای معرف استان فارس در تولید این سریال استفاده شده است‌.

مرتضی رضایی تهیه کننده این اثر و حمید رضا همتی کارگردان، محسن دانشور، مجتبی رنجبر و قاسم عبدی تیم نویسندگان، روح الله جعفربیگی مدیر صدابرداری، حبیب کریم زاده طراح صحنه و رحمت عبدالله زاده مدیر تولید هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها