وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

توسعه صادرات صنایع دستی نیازمند بستر سازی و سرمایه‌گذاری است

«صالحی امیری» گفت: صادرات صنایع دستی را باید گسترش بدهیم و این نیازمند بستر سازی و سرمایه‌گذاری است.
کد خبر: ۶۹۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱ - 14September 2024

توسعه صادرات صنایع دستی نیازمند بستر سازی و سرمایه‌گذاری استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «سیدرضا صالحی امیری» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در رویداد ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن اظهار داشت: هویت این شهر مردمان، جوانان و انسان‌های فرهیخته آن است.

وی افزود: شهر جسم است و روح آن مردمان و فرهیختگان آن بوده و تنکابن را با هویت تاریخی و فرهنگی آن می‌شناسیم.

صالحی امیری با بیان اینکه این شهر و این دیار می‌تواند الگوی توسعه برای کشور باشد، خاطرنشان کرد: این رویداد ۹۰ سالگی به همین منظور برگزار شده است.

صالحی امیری. اظهار داشت: شایسته است از شهردار تنکابن به دلیل خلاقیت و توانمندی شأن برای نشان دادن رخ دیگر تنکابن قدردانی شود.

وی با بیان اینکه، باید این واقعیت را بپذیریم که تاکنون نتوانستیم آنطور که باید این دیار را معرفی کنیم، اضافه کرد: ایرانی حق دارد احساس غرور کند، زیرا تبار و نسل و داشته‌های ایرانی در دنیا کم نظیر است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و میراثی را در کشور ثبت کردیم، اما این سرزمین یک میلیون. اثر را در درون خود جای داده است.

وی ادامه داد: هرجای این سرزمین حفاری شود، تکه‌ای از تاریخ و باستان پدیدار می‌شود و نمونه آن، وقتی وقتی در رامسر حفاری شد، یک نماد جدید برای کشورمان و منطقه مان پدیدار شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید براینکه، اولین نیاز گردشگری جذابیت است، خاطرنشان کرد: این جشنواره به منظور انتقال جذابیت شهر به کشور است.

وی با بیان اینکه مازندران همه جذابیت‌ها را یک جا در دل خود دارد، تصریح کرد: گردشگری بستری برای معرفی این فرهنگ و این تمدن است.

وی با بیان اینکه بعد از جذابیت، زیرساخت‌ها لازمه شکل‌گیری گردشگری هستند، ادامه داد: گردشگری دریا به عنوان یکی از مهمترین شاخه‌های گردشگری در آغازین حرکت خود بوده و دنیا از این صنعت گردشگری بهره‌ی بسیاری گرفته است.

صالحی امیری همچنین از افزایش میزان تعهد وزارت میراث فرهنگی در سرمایه گذاری گردشگری از ۲۲۴ میلیون یورو به ۵۰۰ میلیون یورو خبر داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امید با اشتغال و توسعه و توجه به زیرساخت‌ها، با کار اقتصادی و تلاش برای توسعه شکل می‌گیرد و گفت: ما در حال باز کردن مسیر صنایع دستی بوده و صادرات صنایع دستی را باید گسترش بدهیم و این نیازمند بستر سازی و سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها