مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

اکران فیلم‌های دفاع مقدسی در مدارس به‌مناسبت هفته دفاع مقدس

زهرا پناهی روا گفت: یکی از کار‌های فرهنگی بسیار مفیدی که امسال در هفته دفاع مقدس در مدارس صورت می‌گیرد اکران فیلم‌های دفاع مقدسی خواهد بود که با این کار دانش‌آموزان با شهدا بیشتر آشنا خواهند شد.
کد خبر: ۶۹۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 16September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، «زهرا پناهی روا» مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس این وزارتخانه پرداخت و در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های زیادی در دستور کار ستاد گرامی‌داشت این هفته قرار دارد ما در حال برنامه ریزی برای آنها هستیم که انشالله با شروع سال تحصیلی و آغاز هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

اکران فیلم‌های دفاع مقدسی در مدارس به‌مناسبت هفته دفاع مقدس/ مدارسی که مزین به نام شهداست شناسنامه‌دار می‌شوند

پناهی روا گفت: همزمان با روز اول بازگشایی مدارس، زنگ ایثار در کنار زنگ بازگشایی در نوبت صبح مدارس و همچنین علاوه بر این، زنگ نماز در نوبت عصر نواخته خواهد شد، برگزاری همایش با عنوان تقدیر از حماسه سازان در هفته دفاع مقدس با حضور کلیه رزمندگان شاغل در حوزه ستادی؛ معاونت‌ها، سازمان‌ها و دوایر وابسته در هفته اول مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس را نیز در دستور کار داریم.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در ادامه ضمن بیان این نکته که در سال‌های گذشته نیز کار‌های بسیار خوبی در جهت فرهنگ‌سازی برای هفته دفاع مقدس صورت گرفته است، گفت: امسال برنامه‌ای برای دیدار رابطین ایثارگران از مجتمع توانبخشی ایثار در هفته دفاع مقدس با دانش‌آموزان داریم و در استان‌ها نیز بودجه‌ای برای ساخت سردیس شهدای دانش‌آموز و فرهنگی برای آشنایی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: یکی از کار‌های مهم و مورد نظر ما امسال جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از مدارسی است که به نام شهدا مزین شده است که با این کار مدرسه مورد نظر شناسنامه دار می‌شود و دانش آموزان آن مدرسه نیز با آن شهید گرانقدر که به نام مدرسه خودشان است آشنا می‌شوند.

پناهی روا در ادامه با اشاره به مشکلات فرهنگی و جزیره‌ای عمل کردن وزارتخانه‌ها و کار شبانه روزی دشمنان در جهت تهاجم فرهنگی مخصوصا برای دانش آموزان اظهار داشت: در گذشته کار‌های بسیاری در آموزش و پرورش در زمینه دفاع مقدس و شهدا انجام گرفته و مثمر ثمر نیز بوده، اما کافی نبوده است، ما به عنوان متولی این امر در این وزارتخانه به دنبال یک برنامه ریزی منسجم و پژوهش محور و آینده دار هستیم که انشالله نفرات بعد از ما نیز آن را پیگیری کنند و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اتفاقات مهم و خوبی در این زمینه باشیم.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش درباره نقش شهدا در کتاب‌های درسی گفت: همکاران ما در سازمان پژوهش کتب درسی، کار‌های خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و پیگیری‌های ما نیز تا این لحظه بسیار مثمرثمر بوده است و به دنبال این هستیم که نقش شهدای دانش‌آموز را در کتب درسی پررنگ‌تر کنیم و این موضوع به یک الگو برای دانش‌آموزان تبدیل شود و رونق بیشتری در کتاب‌های درسی داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از کار‌های فرهنگی بسیار مفیدی که امسال در هفته دفاع مقدس نیز در مدارس صورت می‌گیرد اکران فیلم‌های دفاع مقدسی خواهد بود که با این کار دانش‌آموزان با شهدا بیشتر آشنا خواهند شد.

پناهی‌روا در پایان با ابراز خرسندی از کار‌های فرهنگی صورت گرفته تا این زمان، گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و پیگیری و همراهی وزیر جدیر آموزش و پرورش به عنوان یک فرد فرهنگی و کاربلد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اتقافات مهم و اساسی و الگو محور در آموزش و پرورش خواهیم بود.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار