استاندار خراسان جنوبی:

بازگشایی مدارس با برنامه‌های متنوع و بانشاط همراه باشد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بازگشایی مدارس با برنامه‌های متنوع و بانشاط همراه باشد.
کد خبر: ۶۹۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴ - 15September 2024

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز یکشنبه ۲۵ شهریور در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: اول مهر امسال و بازگشایی مدارس با سالروز میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته دفاع مقدس مقارن شده لذا فرصتی است که از این ظرفیت برای تولید محتوا استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید اول مهر باشکوه و بانشاطی در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شود، گفت: امیدواریم با هماهنگی همه بخش‌ها شاهد تدارک برنامه‌های متنوع و اثرگذار برای بازگشایی مدارس در سطح استان باشیم.

قناعت گفت: همه فرمانداران و مدیران برای پروژه اول مهر باید پای کار باشند تا شاهد مهر باشکوه و بانشاطی در سطح استان باشیم.

استاندار با تأکید بر اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس، افزود: جدی گرفتن نماز جماعت موجب کاهش آسیب‌ها و مشکلات اخلاقی می‌شود که این موضوع در مدارس باید به طور جدی پرداخته شود.

وی گفت: برای تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای خریداری فرش نمازخانه‌های مدارس استان قول مساعد داد بنابراین اولویت با مدارسی است که جمعیت دانش‌آموزی بیشتری دارند.

قناعت درباره تجهیز ۱۲ مرکز مشاوره در شهرستان‌ها و مناطق استان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان نیز قول مساعد داد و گفت: آسیب‌های اجتماعی از موضوعات جدی است که باید بر این موضوع به ویژه در مدارس تمرکز داشته باشیم تا از افزایش آمار آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

استاندار افزود: اخذ مجوز بکارگیری طلاب در آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم از طریق وزارتخانه پیگیری شود تا در قالب مصوبه شورای آموزش و پرورش بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به کسب ۲ رتبه تک رقمی در کنکور ۱۴۰۳ توسط دانش آموزان استان بیان کرد: این موفقیت حاصل تلاش زیاد است و باید به بهترین شکل این دانش‌آموزان تکریم شوند.

قناعت همچنین با اشاره به قول معاون وزیر راه و شهرسازی برای مساعدت در ساخت مدارس سایت‌های نهضت ملی مسکن تصریح کرد: ۲۷ سایت نهضت ملی مسکن آماده بهره‌برداری است و ساخت مدرسه در این سایت‌ها باید سرعت بگیرد.

استاندار خاطرنشان کرد: هر سایت مسکن ملی که آماده بهره‌برداری شود اولویت بعدی ساخت مدرسه است تا بعد از حضور جمعیت در آنها دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار