حماس: خواستار تشکیل دولت وفاق ملی در فلسطین هستیم

یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین با اشاره به لزوم تشکیل دولت وفاق ملی در این کشور، گفت که گروه‌های مقاومت در نشست خود در پکن، بر سر این مسئله توافق کرده‌اند.
کد خبر: ۶۹۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸ - 15September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز یکشنبه تأکید کرد که آمریکا به‌اندازه کافی به اسرائیل فشار وارد نمی‌کند تا جنگ در غزه را متوقف کند.

حماس: خواستار تشکیل دولت وفاق ملی در فلسطین هستیم

شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از حمدان گزارش داد: مردم فلسطین باید پس از پایان جنگ بر نوار غزه حکومت کنند.

وی همچنین گفت که جنبش حماس خواستار تشکیل یک دولت مشترک از گروه‌های فلسطینی برای نوار غزه است.

این رهبر حماس تأکید کرد: فردای بعد از جنگ باید به‌صورت کامل در دست مردم فلسطین باشد. ما گروه‌های مقاومت به پکن پایتخت چین رفتیم و به‌عنوان فلسطینی‌ها مذاکره کرده و توافق کردیم که دولت وفاق ملی را تشکیل دهیم تا مدیریت امور فلسطین غزه را بر عهده گیرد.

اسرائیل مانع اصلی تشکیل کشور فلسطین است

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته گفت که رژیم صهیونیستی قصد دارد شمال نوار غزه را از وجود ساکنان فلسطینی تخلیه کند.

رام‌الله با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که بیش از ۵۰۰ هزار شهروند فلسطینی در نوار غزه زندگی می‌کنند و در معرض شدیدترین و شنیع‌ترین نوع کشتارجمعی قرار دارند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان گفت که شهروندان نوار غزه با کشتار از طریق بمباران و مرگ از طریق گرسنگی روبرو هستند و صهیونیست‌ها قصد دارند بافت اجتماعی شهروندان فلسطینی را هدف قرار دهند و آنان را مجبور کند که به سمت مرکز و جنوب نوار غزه مهاجرت کنند.

این نهاد فلسطینی نسبت به دسیسه‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد و تأکید کرد که هدف از این طرح‌ها، افزایش فاجعه انسانی در شمال نوار غزه و جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی به این منطقه و حملات عمدی به سازمان آزادی‌بخش فلسطین است تا بتواند مشروعیت آن را از بین ببرد و آن را تضعیف کند.

رام‌الله در پایان تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با بهانه‌های امنیتی واهی قصد دارد نوار غزه را از کرانه باختری جدا کند تا طرح تشکیل کشور مستقل فلسطین را از بین ببرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار