رئیس اداره فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

مجموعه انیمیشن «آن لحظه» زنان تأثیرگزار کربلا را به تصویر کشیده است

«پایون» گفت: در مجموعه انیمیشن «آن لحظه» بسیاری از زنان تأثیرگذار تاریخ را که در قضیه کربلا بودند، ولی ممکن بود که کمتر به شخصیت این افراد پرداخته شده باشد را به تصویر کشیده است. 
کد خبر: ۶۹۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴ - 15September 2024

مجموعه انیمیشن «آن لحظه» زنان تأثیرگزار کربلا را به تصویر کشیده استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «مهدی پایون» رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان؛ اظهار داشت: مجموعه انیمیشن‌های «آن لحظه» با موضوع زنان تأثیرگذار در واقعه عاشورا است که در 9 قسمت توسط اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تهیه و از شبکه نسیم سیما پخش شده است.

وی گفت: خیلی کوتاه به این شخصیت‌ها پرداخته‌ایم، چرا که وقتی تاریخ را بررسی می‌کنیم، وقایع گفته شده از این شخصت‌ها خیلی کوتاه است مانند زنانی مثل «دُلْهَم»، همسر زهیر بن قین که همسرش را مجبور کرد تا به امام بپیوندد یا« نَوّار»، همسر خولی که باعث شد او لو رود و قضیه سر امام حسین(ع) و روضه تنور از همین نَوّار به ما رسیده است؛ از جمله این افراد به شمار می‌روند. 

رئیس اداره فضای مجازی، هنرورسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: همچنین می‌توان به«اُمّ خَلّف»، همسر مسلم‌بن عوسجه که همراه پسرش در کربلا حضور داشتند و پسرش را تشویق می‌کرد تا به امام حسین(ع) ملحق شود، اشاره کرد.

وی اذعان داشت: سال گذشته نیز مجموعه انیمیشن «در لحظه» توسط این اداره تولید شده بود که به افرادی می‌پرداخت که آن‌ها در قضیه کربلا چه پیش از آن و چه در خود صحنه عاشورا، تصمیماتی سرنوشت‌ساز می‌گرفتند. یعنی با قرار گرفتن میان دوراهی‌ها؛ همراهی یا عدم همراهی با امام(ع) را برمی‌گزیدند.

پایون گفت: برای مثال «هرثمة بن سلیم» که در برخی از منابع «هرثمة بن ابی مسلم» از او یاد شده است، در روز عاشورا همچون حرّ بن‌ یزید‌ ریاحی از سپاه کفر فاصله گرفت و به جبهه حق ملحق شد. ولی سرانجامِ این دو تن یکسان نبود. حر به فوز عظیم شهادت در راه حق دست یافت، ولی هرثمه توفیق استقامت نداشت و از جبهه حق فاصله گرفت. 

وی اضافه کرد: یا شخصیت دیگری نظیر «ابوالحُتوف» که نخست در لشکر عمرسعد بود و در نهایت خدمت امام رسید و برای ایشان جنگید و شهید شد. همچنین افراد دیگری مثل ضحاک بن‌عبدالله تا ساعات پایانی برای امام جنگید ولی وقتی که امام یاری نداشت، ایشان را رها کرد و گفت؛ «من همسر و فرزند دارم و باید بروم!»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار