امام جمعه اصفهان:

برخی خطبه‌های نماز جمعه به تبلیغ زکات اختصاص پیدا کند

آیت الله «طباطبایی‌نژاد» با اشاره به اهمیت مساله زکات، اظهار داشت: ائمه جمعه در سال باید حداقل دو خطبه از نماز جمعه را به تبلیغ برای زکات اختصاص دهند. 
کد خبر: ۶۹۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶ - 15September 2024

برخی خطبه‌های نماز جمعه به تبلیغ زکات اختصاص پیدا کندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت الله «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای شورای زکات استان اصفهان با اشاره به اهمیت مسئله زکات اظهار داشت: ائمه جمعه در سال باید حداقل دو خطبه از نماز جمعه را به تبلیغ برای زکات اختصاص دهند. 

امام جمعه اصفهان با بیان این که هر فردی در حد توان خود باید برای اسلام کار کند گفت: این مسئله از این جهت دارای اهمیت است که کشور سربلند باشد و به دنیا بفهمانیم که اسلام و مسلمانان می توانند با کمک یکدیگر امور خود را سامان دهند و کارهای خود را به صورت جهادی انجام دهند. 

نماینده ولی فقیه دراستان به مسئله ترغیب و تشویق مردم به امر پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: باید این مسئله برای مردم بیان شود که به میزانی که زکات داده اند، به همان میزان دولت نیز برای امور مورد مصرف زکات، کمک می کند و باید کار دولت را در این زمینه نشان دهیم. 

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر تشویق مردم به پرداخت زکات از ابتدای انقلاب تصریح کرد: مسئله پرداخت زکات یک امر اختیاری است و فرد باید به اختیار خود زکات پرداخت کند، زیرا مسئله زکات یک امرعبادی است و اگر فرد زکات بدهد و نیت آن رضای خدا نباشد ثوابی برای آن حساب نمی شود و همانند نماز و روزه است.

وی افزود: مبنای اسلام بر اجبار نیست و حتی در جهاد نیز اجباری وجود ندارد و بنای خدا بر این نیست که در این دنیا، ثواب و عقاب اعمال افراد را بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار