مسئول ستاد زکات استان اصفهان:

رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغی نسبت به مسأله زکات اهتمام بیشتری داشته باشند

حجت‌الاسلام «رنجبر» با اشاره به جایگاه فریضه زکات، گفت: رسانه و دستگاه‌های تبلیغی در تبیین زکات و فرهنگ سازی در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲ - 15September 2024

پبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «غلامحسین رنجبر» مسئول ستاد زکات استان اصفهان در دیدار با امام جمعه اصفهان ضمن ارائه  گزارشی از اقدامات این ستاد از ابتدای سال جاری، اظهار داشت: پیرو برگزاری جلسه‌تی که در سال گذشته داشتیم مصوباتی به تصویب رسید و از این مصوبات مواردی که مربوط به کمیته حضرت امام(ره) بود انجام شد و مواردی که مربوط به دستگاه های دیگر بود پیگیری شد و برخی از دستگاه‌ها آن را انجام داده و برخی نیز هنوز بازخوردی ارائه نکرده اند.

وی ادامه داد: سال گذشته مجموع عملکرد دبیرخانه زکات، حدود 185 میلیارد تومان بوده و شامل زکات واجب، مستحب، زکات فطره و ردّ مظالم است که در مجموع از این مقدار بیش از 30 میلیارد آن توسط کمیته حضرت امام(ره) وصول شد و مابقی آن توسط سایر دستگاه های مرتبط وصول شده است.

حجت‌الاسلام رنجبر بیان داشت: پرداخت زکات پنج ماه ابتدای سال جاری، 89 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است و امسال در خصوص زکات فطره و کفارات 75 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم. 

وی هم چنین از افتتاح قنات شرق اصفهان از مجموع کمک های دولت و پرداخت زکات نیز خبر داد و افزود: روز گذشته با کمک جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه اقدام کننده، افتتاح قنات شرق اصفهان بر اساس قانون هم افزایی سازمان مدیریت برنامه و بودجه رقم خورد.

مسئول ستاد زکات استان اصفهان با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات تبلیغی و تشویقی زکات در شهرستان ها و روستاها اظهار داشت: با همراهی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان این جلسات برگزار شده است و هم چنین 7 همایش منطقه ای نیز برگزار شد که با تشویق مؤدیان زکات همراه بود.

وی افزود: عمده زکات پرداخت شده مربوط به زکات مستحب و زکات محرومین بوده و درصد زیادی از آن از دستگاه هایی غیر از کمیته امداد وصول شده است.

حجت‌الاسلام رنجبر به توقع ستاد زکات استان از سازمان ها و دستگاه هایی چون سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و صدا و سیما برای کمک و یاری رسانی به ستاد زکات و ترویج و تبلیغ بیشتر این امر الهی اشاره کرد و گفت: در زمینه تبلیغات و فرهنگ سازی انتظار ما از سازمان تبلیغات و نهادهای تبلیغی بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: البته ائمه جمعه در جلسات شورای زکات حضور فعال دارند و جهاد کشاورزی نیز به خوبی با این ستاد و شورای زکات استان همکاری می کند.

مسئول ستاد زکات استان اصفهان در ادامه به مشکلات جذب نیرو در ستاد زکات شهرستان ها اشاره کرد و افزود: اگر برای مردم عنوان شود که اقداماتی که در محل سکونت آنها انجام می شود تشویق پرداخت زکاتی است که انجام شده است، مردم بیشتر به پرداخت زکات تشویق خواهند شد.

وی تاکید کرد: دولت دو سال است به میزان 12 میلیون تن، گندم تولید داخل را خریداری کرده که معادل مصرف کشور است و استان اصفهان نیز با توجه به بارش ها صد در صد رشد تولید گندم داشته است و امسال سازمان تعاون روستایی در اصفهان 230 هزار تن گندم از کشاورزان خرید کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار