رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز:

محرومیت‌زدایی از سیمای شهر و روستاها موجب امیدآفرینی می‌شود

«حسینی» با بیان اینکه محرومیت نه‌ تنها بر فرهنگ، بلکه بر افکار و تمام سلول شهر اثرگذار است، محرومیت‌زدایی را موجب جلب اعتماد مردم و امید آفرینی دانست.
کد خبر: ۶۹۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶ - 15September 2024

محرومیت‌زدایی در شهرها موجب امیدآفرینی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «سیده مریم حسینی»، عضو شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس کمیته محرومیت‌زدایی این شورا امروز ۲۵ شهریورماه در نشست شهرداری شیراز با اشاره به در پیش‌ بودن بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: با توجه به شروع ماه مهر و آغاز مدارس در راستای محرومیت‌زدایی با تلاش عمرانی شهرداری حیاط ۱۰۰ مدرسه آسفالت می‌شود که با شروع ماه پرمهر مهر دانش‌آموزان در فضایی مناسب‌تر به تحصیل بپردازند.

وی با بیان تعریف محرومیت و محرومیت‌زدایی بیان کرد: محرومیت شهری یک پدیده پیچیده است که به نظر می‌رسد در شهرنشینی نباید محرومیت باشد؛ اما یک سری عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا این اتفاق در شهر بیفتد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نامناسب شهری و تمرکز بیش از حد بر توسعه مناطق غنی شهر بدون توجه به مناطق دیگر و از نظر اقتصادی به آن قسمت فرصت‌های شغلی کاری ایجاد و باعث می‌شود به خاطر درآمدها افراد در نوع استفاده از بهره‌مندی و خدمات شهر متفاوت شود و این موضوع باعث ایجاد محله‌ای برخوردار و محله‌ای کم برخوردار شود و بالای شهر و پایین‌شهر شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه محرومیت نه‌ تنها بر فرهنگ، بلکه بر افکار و تمام سلول شهر اثرگذار است، افزود: باید به دنبال زدایش و رفع محرومیت از چهره شهر باشیم و در این راستا تلاش مضاعفی کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به اینکه چنین کمیته‌ای با این عنوان و سیاست‌گذاری در کل شوراهای شهر در کشور وجود نداشته است، بیان کرد: کمیته محرومیت‌زدایی مورد توجه همه قرارگرفته است و باید برای کل کشور الگوسازی شود.

حسینی اضافه کرد: سپاه فجر استان فارس دو سال قبل از شورای ششم به محرومیت‌زدایی پرداخت اما بعد از تشکیل کمیته محرومیت‌زدایی در شورای ششم با هم‌افزایی شورا و شهرداری قوت بیشتری پیدا کرد و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز فعالیت در این کمیته را میدانی و جهادی قلمداد کرد و گفت: برای فعالیت و تقسیم‌بندی محرومیت ما ابتدا کل شهر را در نظر گرفتیم، بعد تقسیم به مناطق یازده‌گانه انجام شد و بعد به محلات تقسیم شد و با شاخص‌هایی که در نظر گرفته شد از جمله محرومیت‌ها، کم برخورداری‌ها، نهایت توسعه که برپایه هرم مازلو لایه‌های زیرین و بر اساس نیازهای اولیه شهر و زیرساخت ها در نظر گرفتیم و اولویت‌بندی کردیم.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: کمیته محرومیت‌زدایی شورا سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کند و این شهرداری کلانشهر شیراز است که همت می‌کند و پروژه‌ها را به‌خوبی اجرایی می‌کند که در این خصوص از دستگاه‌های خدمات‌رسان تقاضا دارم فعالیت‌های عقب‌افتاده خود را در خصوص محرومیت‌زدایی به اتمام برسانند و همراه ما پای کار و جهادی  فعالیت بیایند.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار