نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است

آیت‌الله «محامی» گفت: در حال حاضر فلسطین، مهمترین مسئله جهان اسلام است.
کد خبر: ۶۹۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ - 16September 2024

در حال حاضر فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، آیت‌الله «مصطفی محامی» نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار امیران و معاونین جماعت تبلیغ سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، ما زمینه‌های رشد مباحث دینی در کشور از جمله مساجد، حوزه‌های علمیه، تبلیغات دینی وغیره را به صورت فراوان داریم و شکرگذار خدا هستیم.

وی ادامه داد: پایه گذاری جماعت تبلیغ و سیاست‌هایی که اعلام شده، متمرکز بر قدر متیقن‌هایی است که کسی نتواند اشکال کند و طبعاً تمرکز به این‌ها و نپرداختن به سایر مباحث، دارای حکمت است چرا که اگر دایره مباحث وسیع‌تر شود، به مباحثی می‌رسیم که موافق و مخالف داشته باشد و دعوا و درگیری ایجاد کند و براین اساس، نباید به چنین مباحثی ورود کنیم بلکه باید به محورهای اصلی و کلی که هر مسلمانی آن را قبول دارد بپردازیم و این یک کار منطقی است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما به عنوان یک مسلمان، نمی‌توانیم خود را کنار بکشیم و نسبت به موضوعات مختلف بی‌تفاوت باشیم و خود این مسئله از محورهای مهم دینی و مسئولیت آحاد جامعه اسلامی و مورد اتفاق است.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمینه وحدت جامعه اسلامی کسی نمی‌تواند اختلاف نظر داشته و تفرقه، دعوا و درگیری را به نفع جامعه اسلامی بداند، گفت: خداوند متعال امت اسلامی را امت واحده خوانده و برای تحقق این امت واحده، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع)، تلاش‌های بسیاری داشته‌اند و قرآن کریم نیز در این خصوص دستورات مختلفی ارائه کرده تا مانع از ایجاد درگیری و اختلاف در جامعه اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اگر به سوره حجرات مراجعه کنیم از سو ظن، تجسس و غیبت نهی می‌کند برای اینکه هر کدام از اینها عامل ایجاد دعوا و درگیری خواهد بود.

محامی تصریح کرد: این نکته مهم باید همواره مورد توجه اعضای جماعت تبلیغ قرار داشته باشد و به گونه‌ای عمل کنند که شائبه تفرقه افکنی ایجاد نشود و بالاتر از آن، به گونه‌ای عمل شود که منجر به تحکیم وحدت و انسجام جامعه اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: متأسفانه توطئه دشمن، فراوان است و دعوا و درگیری ایجاد می‌کند و در مقابل ما از فرصت‌ها کمتر استفاده می‌کنیم که یکی از این فرصت‌ها کمتر استفاده می‌کنیم که یکی از این فرصت‌های مهم، سفر معنوی حج است و باید در حد توان به این موضوع وحدت بپردازیم، چرا که متناسب با سیاست‌های جماعت تبلیغ است و هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت جامعه اسلامی که این مسئله هم مورد اتفاق مسلمانان است بسیار مهم هست، چرا که غیرت اسلامی و دینی مسلمان اقتضا می‌کند تا نسبت به سرنوشت جامعه اسلامی احساس مسئولیت کند و یک مبنای جماعت تبلیغ همین نکته هست، اگر این غیرت دینی و احساس مسئولیت نسبت به دیگران و جامعه اسلامی وجود نداشت، دیگر به دنبال تبلیغ نمی‌رفتید.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در روایت داریم کسی که به سرنوشت جامعه اسلامی و مسلمانان اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست و این غیرت دینی و اسلامی منشأ بسیاری از امورات است.

محامی بیان داشت: بر همین اساس در حال حاضر فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است، هر انسان آزاده‌ای می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد و مشاهده می‌کنیم که نه تنها جامعه اسلامی، بلکه جوامع غیر اسلامی نیز برای مظلومیت مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و انسان نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد و باید دقت داشت که حمایت از مردم فلسطین یک موضوع اختلافی نیست.

وی ادامه داد: باید مشخص کنیم که نهضت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دغدغه کشته شدن مسلمانان در این کشور چه مقدار در جامعه اسلامی وجود دارد.

محامی گفت: متأسفانه فضا این گونه نیست و برخی کشورهای به ظاهر اسلامی، همچنان ارتباط خود را با رژیم غاصب حفظ کرده و برخی خدمات هم از طریق همین کشورها به اسرائیل منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار