معاون بین الملل حوزه علمیه قم:

خداوند در قرآن رسول گرامی اسلام را بهترین الگوی انسان کامل معرفی کرده است

معاون بین الملل حوزه علمیه قم گفت: خداوند در قرآن، رسول گرامی اسلام را بهترین الگوی انسان کامل معرفی کرده است.
کد خبر: ۶۹۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲ - 16September 2024

حجت الاسلام محمدحسن زمانی مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامیبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مراسم گرامیداشت هفته وحدت یکشنبه شب (۲۶ شهریور) با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه و علمای اهل تسنن و تشیع در مسجد النبی‌(ص) بیرجند برگزار شد و حجت الاسلام محمدحسن زمانی مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی در این مراسم اظهار داشت: امروز قرآن در حال احیا شدن است و رهبر معظم انقلاب دستور داده‌اند علوم مختلف از قرآن استخراج شده و گسترش یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ رشته علمی دنیا از قرآن استخراج شده و در حوزه‌های علمیه و کشور‌های اسلامی در حال تدریس است، ادامه داد: در حوزه وحدت بین شیعه و سنی باید گام‌های بلندتری برداشته شود و تبادل علمی افزایش یابد.

حجت‌الاسلام زمانی به تشریح ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم‌(ص) پرداخت و بیان کرد: خداوند در قرآن رسول گرامی اسلام را بهترین الگوی انسان کامل برای همه بشریت معرفی کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه نه تنها مسلمانان که همه بشریت باید با ابعاد شخصیتی رسول اکرم‌(ص) بیشتر آشنا شوند، بیان کرد: باید پیغمبر خدا را الگوی انسانیت قرار دهیم و سیره حضرت بیش از گذشته در جامعه ترویج و پررنگ شود.

وی به گسترش روزافزون دین اسلام در جهان اشاره کرد و گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد در ۱۰۰ سال گذشته اولین و پرشتاب‌ترین دینی که بیشترین آحاد جامعه بشری به آن ایمان آورده، دین مبین اسلام بوده است.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای جلوگیری از گسترش دین اسلام، ادامه داد: همچنان از سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون موفق‌ترین دین، اسلام بوده است.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی در ادامه ابرام در عبادت، نافله و نماز شب را از ویژگی‌های قید شده برای خاتم انبیاء در قرآن و روایات عنوان کرد و افزود: رمز موفقیت اهل بیت‌(ع)، علما و صالحان تاریخ اسلام در ارتباط قلبی با خدا بوده که متأسفانه اکنون این مهم در جامعه کمرنگ شده است.

وی بیان کرد: دومین ویژگی بارز پیامبر‌(ص) مسأله تعلیم کتاب و تلاوت قرآن است که باید در جامعه امروزی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام زمانی با تأکید بر اینکه نباید قرآن در جامعه مهجور بماند، افزود: باید علمای تشیع و تسنن از قرآن علوم مختلف را استخراج کنند.

معاون بین الملل حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه‌ای که در آن نتوانند علوم و اصول فقه، اقتصاد، روانشناسی، حوزه سیاسی، اقتصادی، نظامی، جامعه‌شناسی را از قرآن استخراج کنند در واقع مرده است.

وی با بیان اینکه حاکمیت بخشیدن به اسلام از دیگر ویژگی‌های بارز پیامبر‌(ص) است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از بین ۵۷ کشور مسلمان در دنیا، تنها کشوری است که قانون اساسی خود را از آیات قرآن گرفته است.

حجت‌الاسلام زمانی به ویژگی صلابت و قاطعیت پیامبر اسلام در مقابل دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجم دشمنان قهرمانانه ایستاد و اهل تسن و تشیع باید جان خود را برای اسلام فدا کنند تا وحدت اسلامی حاصل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار