مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور:

مازندران در انجام پروژه‌های عمرانی در کشور سرآمد است

سردار «زهرایی» با بیان اینکه مازندران در انجام پروژه‌های عمرانی در کشور سرآمد است، گفت: چهار هزار و ۴۰۰ پروژه با چهار همت در دست اقدام است.
کد خبر: ۶۹۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ - 16September 2024

مازندران در انجام پروژه‌های عمرانی در کشور سرآمد استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، سردار «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه در جنگ ترکیبی با دشمن هستیم، اظهار داشت: در حوزه رسانه باید از همه ظرفیت‌های این بخش در راستای تبیین اهداف انقلاب اسلامی استفاده کرد.

وی تصمیم گیری در لحظه و هم افزا عمل کردن را مسئله بسیار مهم در کار قرارگاهی دانست و قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی را از زیر مجموعه‌های بسیج سازندگی برشمرد و افزود: چهار موضوع در قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی در دستور کار قرار دارد که گسترش کمی و کیفی گروه‌های جهادی از جمله آن است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه گروه‌های جهادی دارای دو بال هستند، ادامه داد: برای بال اندیشه‌ای مدرسه جهاد را داریم که آموزش‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌ها شورای جهادی راه‌اندازی شد و در کشور نیز مجمع جهادی فعال شده است، ادامه داد: مجامع و شورا‌های جهادی و مدرسه جهاد کار اندیشه‌ای انجام می‌دهند.

سردار زهرایی انجام عملیات جهادی را از دیگر کار‌ها بیان کرد و اذعان داشت: ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند و در استان نظیر کرمان به دلیل پهناوری شش قرارگاه پهنه‌ای فعالیت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ۵۴۳ قرارگاه شهرستانی نیز فعال شده است، افزود: ۱۰ هزار محله باید صاحب قرارگاه جهادی شوند و تاکنون هزار محله دارای این قرارگاه شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از راه‌اندازی ۱۴ قرارگاه تخصصی در کشور خبر داد و گفت: قرارگاه جهادی اربعین از جمله این قرارگاه‌های تخصصی به شمار می‌رود و سال گذشته تأمین و توزیع آب سرد بین زائرین را بر عهده گرفتیم و تعمیر لوازم سرمایشی موکب‌داران از دیگر کار‌ها بوده است، همچنین کمک به ترمیم مواکب را از دیگر اقدامات قرارگاه‌های تخصصی است و همزمان با روز‌های پایانی ماه سفر قرارگاه چهل و هشتم را راه اندازی کردیم و ۲۵۰ موکب جهادی در این ایام راه اندازی شد.

وی با اعلام اینکه در کشور ۶۲ هزار گروه جهادی فعال داریم، عنوان کرد: برای ارائه خدمات تخصصی به مردم چاره‌ای جز فعالیت جهادی نداریم و به سمت صدور گواهی صلاحیت فنی گروه‌های جهادی رفتیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: از ابتدای سال شناسایی گروه‌های جهادی و آموزش‌های آغاز شده و گروه جهادی در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار پروژه در سازمان بسیج سازندگی تعریف و به ثمر رسیده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته طرح آبرسانی به مناطق مختلف کشور آغاز شده بود که آب شرب دو هزار و ۳۸ روستا تأمین شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: طرحی که از بسیج سال گذشته با عنوان آبخیز تا جالیز بود با اعتبارات دولتی ۷۵۰ پروژه به سرانجام رسیده است.

سردار زهرائی با اعلام اینکه مازندران در انجام پروژه‌های عمرانی در کشور سرآمد است، گفت: چهار هزار و ۴۰۰ پروژه با چهار همت در دست اقدام است. در آب شرب در استان مازندران بدهی چندین ۱۰ میلیاردی وجود دارد، اما کار بر زمین نمانده است.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته در کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲۳ هزار پروژه مسکن محرومان را آغاز کردیم که ۱۷ هزار واحد ساخته شده و بقیه تا ۱۷ اردیبهشت سال بعد به اتمام می‌رسد و تقریبا متقاضی مسکن در روستا به صفر می‌رسد که با کمک رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور پیش می‌رود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اعلام اینکه در طرح مومنانه در شش ماهه امسال هزار و ۵۰۰ زندانی جرایم مالی آزاد شدند، افزود: چهار هزار و ۵۰۰ جهیزیه تأمین شد در هفته مبارک بسیج نهضت خدمات مومنانه نیز به صورت متمرکز در دستور کار است که طرح مومنانه در ۲۲ بهمن و در ایام عید عملیاتی می‌شود.

این مسئول در ارتباط با ایجاد اشتغال و فعالیت‌های که در بحث اقتصاد مقاومتی در دستور کار است، گفت: در ایجاد شغل، بحث تثبیت شغلی بسیار حائز اهمیت است که بسیج کارگری و صنعت در این زمینه فعال هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: برخی از طرح‌ها فرصت شغلی ایجاد می‌کنند که بسیج اصناف در این زمینه فعالیت دارد، که به عنوان نمونه سال گذشته ۲۵۰ هزار تثبیت شغلی داشتیم و ۱۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شد که بخشی با پرداخت تسهیلات همراه بوده است.

سردار زهرائی گفت: شغل پایدار ایجاد شده تاکنون به تأیید وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت اقتصاد و دارایی رسیده است و امسال نیز بر طبق برنامه در بحث تثبیت شغل باید به عدد ۱۰۰ هزار شغل برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار