فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) خبر داد؛

برگزاری ۱۲۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

سردار اکبری از اجرای ۱۲۰۰ برنامه در قالب یکصد عنوان ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رده‌های سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳ - 16September 2024

برگزاری ۱۲۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در سطح نواحی سپاه و بسیج چهارمحال و بختیاریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب- دفاع مقدس - عرصه سلامت - مدافعان امنیت و حرم آل الله بویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمان و شهدای خدمت، به تشریح گوشه‌هایی از نقشه‌های شوم استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و جنگ تحمیلی هشت ساله، توطئه‌های گروهک‌های ضد انقلاب در اقصی نقاط کشور و همچنین فتنه‌های بعد از جنگ تحمیلی و تحریم‌ها و... را از جمله مواردی دانست که برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کردند.

اکبری، ایثار، استقامت و ایستادگی ملت بزرگ ایران و رزمندگان در همه عرصه‌ها را عامل ناکامی و شکست دشمنان دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به دنیا صادر شد و مردم و رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری کارنامه درخشانی در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس در قالب تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از عنوان برنامه ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رده‌های مختلف سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های اقشاری بسیج استان اجرا می‌شود.

سردار اکبری با اشاره به اینکه عملکرد استان و تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام در دفاع مقدس در حال تدوین است، از رونمایی آن در دومین کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری طی سال آینده خبرداد.

این مسئول با یادآوری اهمیت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری در سال آینده، از برنامه‌های ویژه گرامیداشت دو شهید شاخص کشوری از استان چهارمحال و بختیاری (شهید ظفر خالدی کم سن‌ترین شهید دانش آموزی و شهید الیاس ارجمند شهید شاخص قشر عشایری) خبرداد و گفت:در ۵۶۶ آموزشگاه استان زنگ ظفر همزمان با هفته دفاع مقدس به صدا درمی آید و سیره این شهید تبیین می‌شود.

سردار اکبری با گرامیداشت یاد و خاطره مهمان عزیز شهید اسماعیل هنیه، در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل سپاه، وعده صادق ۲ و انتقام خون شهدای مقاومت بویژه شهید اسماعیل هنیه قطعی است و با پشتیبانی جبهه مقاومت و مردم عزیز ایران در شرایط و زمان و مکان مناسبت انجام خواهد شد.

وی به برنامه‌های سپاه و بسیج برای سازندگی و محرومیت زدایی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام اشاره کرد و افزود: هرجایی باری برزمین مانده و مردم و دستگاه‌های مختلف نیازمند کمک ما بوده اند در دولت‌های مختلف وارد میدان شده و مکمل آنها بوده‌ایم و کار‌های این قرارگاه جهادی و برای خدمت رسانی و حل مشکلات مردم انجام می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به عناوین روزشمار هفته دفاع مقدس گفت: امسال هفته دفاع مقدس با شعار محوری «در راه فتح قله‌ایم» و اجرای بیش از ۱۲۰۰ برنامه در قالب یکصد عنوان در رده‌های سپاه و بسیج نواحی شهرستان‌ها و اقشار مختلف گرامی داشته می‌شود.

رژه و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح، دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان، برپایی نمایشگاه‌های تجهیزات نظامی، کتاب و عرضه محصولات فرهنگی، مراسم‌های شب شعر دفاع مقدس، مهمانی لاله‌ها و اعزام راویان به مدارس و مساجد، دانشگاه‌ها و ادارات و مراکز مختلف برای روایت حماسه‌های دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های اعلام شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

تبیین مکتب سردار دلها، نشست‌ها و محافل قرآنی و ادعیه و زیارات به یاد شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت، معرفی شهدای شاخص استان و اقشار بسیج، برنامه‌های فرهنگی ورزشی و کوهپیمایی و پیاده روی‌های خانوادگی، نشست‌های بصیرتی و برپایی میز‌های خدمت برای ارائه خدمات به عموم بسیجیان و آحاد مردم، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس، تقدیر از جوانان و نخبگان استانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، نظامی، کارآفرینی و... تولید و پخش برنامه‌های ویژه رادیو تلویزیونی با موضوع هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اعلام شده در این نشست خبری بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار