تغییر موازنه قدرت به نفع محور مقاومت

عبور موشک فراصوت یمنی‌ها از سامانه‌های به اصطلاح پدافندی رژیم صهیونیستی نگرانی‌ و ترس صهیونیست‌ها را مضاعف و معادله جنگ غزه را با تغییر و تحول عظیمی روبرو کرد. 
کد خبر: ۶۹۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ - 18September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- مهدی شهرودی؛ ارتش یمن و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا یک موشک هایپرسونیک به سمت تل‌آویو شلیک کردند که عبور این موشک فراصوت از سامانه‌های به اصطلاح پدافندی رژیم صهیونیستی نگرانی‌ و ترس صهیونیست‌ها را مضاعف کرد و معادله جنگ غزه را با تغییر و تحول روبرو کرد. 

حمله موشکی برق آسای حوثی‌ها به پایتخت اسراییل /تل آویو زمینگیر خواهد شد

تقریبا در طول جنگ غزه، شاهد حملاتی تاثیرگذار از سوی یمنی‌ها در راستای حمایت از ملت فلسطین به منافع صهیونیست‌ها و همپیمان آنها در دریا و خشکی هستیم؛ حملاتی که اراده و مقاومت صادقانه یمنی‌ها را در دفاع از ملت فلسطین به نمایش گذاشته است. 

در گزارش فوق تلاش می‌شود، ضمن اینکه ابعاد و زوایای ناپیدای حمله موشکی یمنی‌ها را که با واکنش‌های بین‌المللی مواجه شده است، بررسی کنیم و تأثیرات این حمله بر روابط منطقه‌ای را نیز مورد بحت قرار دهیم. 

حمله موشکی به تل‌آویو آن هم با موشک هاپیرسونیک به‌عنوان یک عمل راهبردی توسط ارتش و ملت یمن تلقی می‌شود؛ عملیاتی که با عبور از سامانه‌های پدافندی، قلب رژیم صهیونیستی را نشانه رفت و ضمن اینکه به وضوح توانایی‌های نظامی ارتش یمن و قدرت موشکی آن را نشان داد، تهدیدی جدی برای امنیت اسرائیل نیز بود. 

اما در رابطه با واکنش‌هایی که به این حمله در سطح منطقه و جهان صورت گرفت، قابل توجه بود؛ مقامات امنیتی اسرائیلی از روی استیصال به شدت این حمله را محکوم کردند و خواستار پاسخ قاطع به آن شدند.

در سطوح بین‌المللی، کشور‌های غربی و سازمان‌های بین‌المللی نیز این حمله را محکوم کردند و خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شدند.

اما یمنی‌ها این حمله را به‌عنوان نشانه‌ای از قدرت و اراده خود برای مبارزه با اسرائیل و حامیانش و نمادی از انتقام ملت یمن توصیف و اعلام کردند که این حمله پیامی به برخی از کشور‌های عربی حامی اسرائیل نیز است که باید به سیاست‌های خود در قبال فلسطین توجه بیشتری داشته باشند.

قطعا این حمله، تأثیرات قابل توجهی بر روابط منطقه‌ای خواهد داشت. پایگاه‌های نظامی در منطقه ممکن است، تحت فشار بیشتری قرار گیرند و نیاز به تقویت سیستم‌های دفاعی افزایش یابد البته همه این‌ها نشان دهنده دست بالای مقاومت در رخداد‌های منطقه‌ای است.  

لذا حمله موشکی یمن به تل‌آویو، یک نقطه عطف در تنش‌های موجود در منطقه غرب آسیا است. این حمله نه‌تنها به عنوان یک عمل نظامی، بلکه به‌عنوان یک پیام سیاسی از سوی یمنی‌ها تلقی می‌شود؛ درحالیکه اسرائیل و حامیانش به‌دنبال تقویت سیستم‌های دفاعی خود هستند، ارتش یمن نیز با این حمله نشان داد که توانایی‌های نظامی قابل توجهی دارند.  

موشک‌های هایپرسونیک یقینا موازنه قدرت در منطقه را به نفع جبهه مقاومت تغییر خواهند داد و این موضوع بسیار مهم است.  

انتهای پیام / 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار