مصر: منطقه بدون توقف تجاوز به غزه و تشکیل کشور فلسطین روی ثبات نمی‌بیند

وزیر امور خارجه مصر با اشاره به اینکه اساس بحران در منطقه، قضیه فلسطین و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه است، گفت: بدون توقف تجاوز به نوار غزه و برپایی کشور مستقل فلسطین، ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد.
کد خبر: ۶۹۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹ - 16September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های عربی، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر با اشاره به اینکه اساس بحران در منطقه، قضیه فلسطین و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه است، اظهار داشت: از سکوت جامعه جهانی در مقابل کشتار و گرسنه نگه‌داشتن فلسطینی‌ها در سرزمین خودشان، به‌شدت خشمگین هستیم.

مصر: منطقه بدون توقف تجاوز به غزه و تشکیل کشور فلسطین روی ثبات نمی بیند

عبدالعاطی با تاکید بر ضرورت پایان یافتن آلام ملت فلسطین پس از ۷ دهه افزود: سیاست گرسنه نگه داشتن ملت فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

وزیر امور خارجه مصر با اشاره به اینکه اساس تنش در منطقه، قضیه فلسطین و تجاوز به غزه است، تصریح کرد: در آستانه به توافق بودیم، اما فقدان اراده سیاسی از سوی یکی از طرف‌ها، باعث عدم دستیابی به آن شد.

بدر عبدالعاطی تاکید کرد: به همراه هم‌پیمانانمان به تلاش‌های جدی برای دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا و توقف تجاوز به نوار غزه ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» امروز دوشنبه گزارش داد که موضع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد محور فیلادلفیا (صلاح الدین) در مرز جنوب نوار غزه با خاک مصر دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا است.

هاآرتص به نقل از منبع دیپلماتیک خارجی که از مذاکرات درباره دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسیران بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین آگاه است، اعلام کرد: نتانیاهو هیچ پایه و اساسی برای پافشاری بر موضع خود درمورد محور فیلادلفیا ندارد.

پیش از این، یکی از رهبران مقاومت فلسطین که شبکه خبری المیادین به نام وی اشاره نکرد، به این شبکه گفت: محور فیلادلفیا مانع اصلی دستیابی به توافق (آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران) است و رژیم اشغالگر بر خارج نشدن از این محور در مرحله اول توافق و موکول شدن آن به مرحله دوم اصرار دارد.

وی افزود: میانجی‌ها پیشنهاد‌هایی را برای عقب‌نشینی تدریجی از محور فیلادلفیا ارائه کردند، اما رژیم صهیونیستی آن را رد کرد.

این رهبر مقاومت فلسطین تصریح کرد: جنبش حماس به میانجی‌گران اعلام کرد که به شدت مخالف تداوم حضور اشغالگران در محور فیلادلفیا طی مرحله نخست بعد از توافق پیشنهادی به مدت ۴۲ روز است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار