مجتهد شبستری در وبینار پنجم کنفرانس وحدت:

قرآن علاوه بر مسلمانان، اهل کتاب را هم به وحدت دعوت می‌کند/اتحاد در مورد مسئله غزه بسیار مهم است

استاد حوزه علمیه گفت: اگر همه علمای اسلام به وظایفی که برعهده شان بود، عمل می‌کردند، وضعیت جامعه اسلامی به این شکل نبود؛ آنان باید ظلم بزرگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را فریاد بزنند.
کد خبر: ۶۹۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳ - 16September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آیت الله جواد مجتهد شبستری استاد حوزه علمیه قم در وبینار پنجم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: مسئله وحدت میان مسلمانان امری مسلم است و این مسئله تنها یک برنامه مقطعی نبوده، بلکه یک راهبرد طولانی مدت است که قرآن کریم ما را به آن دعوت می‌کند.

قرآن علاوه بر مسلمانان، اهل کتاب را هم به وحدت دعوت می‌کند/اتحاد در مورد مسئله غزه بسیار مهم است

وی افزود: مسئله وحدت تا حدی مهم است که قرآن کریم علاوه بر مسلمانان، اهل کتاب را هم به وحدت دعوت می‌کند، بنابراین بر ما واجب است تا در برابر مشرکان اتحاد داشته باشیم.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: اتحاد میان جوامع اسلامی در مورد مسئله غزه هم موضوعی بسیار حائز اهمیت است، به طوری که تبدیل به مسئله اول جهان اسلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال از عالمان عهد گرفته است که در برابر ظلم ظالم به مظلوم آرام نگیرند. سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا امروز علمای جامعه اسلامی به عهد خود عمل کرده‌اند؟ این سوال باید از همه عالمان دین پرسیده شود که تا چه حد توانسته اند ظلم عظیم علیه مردم غزه را فریاد بزنند؟

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین این مسئله باید تبیین شود که به عنوان یک عالم دینی چقدر توانسته‌اند در جامعه تأثیر گذار باشند. اگر همه علمای اسلام به وظایفی که برعهده شأن بود، عمل می‌کردند، آیا وضعیت جامعه اسلامی به این شکل بود؟ این وظیفه بسیار مهمی است که در کنفرانس وحدت اسلامی مطرح شده و عالمان دینی باید توجیه شوند که چگونه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی رفتار کنند و در مقابل ظلم آنان ساکت ننشینند.

وی افزود: متأسفانه امروز می‌بینیم که برخی از عالمان کشور‌های اسلامی نه تنها در برابر جنایات غزه سکوت می‌کنند، بلکه با اسرائیل خونخوار نیز رابطه دارند و به آنان کمک می‌کنند، چرا باید ببینیم در کشوری اسلامی شعار علیه اسرائیل جرم به حساب می‌آید و آن مسلمان بازداشت می‌شود و به بدترین شکل مجازات می‌گردد؟ این ننگی بزرگ است.

آیت الله شبستری در پایان گفت: امیدوارم در سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شاهد باشیم قدم‌هایی در جهت یاری به مردم بی دفاع فلسطین برداشته شود و جهان اسلام از نتایج و برکات آن بهره‌مند گردد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار