آیت‌الله محقق داماد در وبینار کنفرانس وحدت:

انبیاء الهی برای ایجاد وحدت انسانی مبعوث شده‌اند

رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم گفت: رسالت اولیه انبیاء الهی، ایجاد وحدت بین مسلمانان و تشکیل زندگی بر اساس صلح و آرامش است.
کد خبر: ۶۹۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸ - 16September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آیت الله سید مصطفی محقق داماد رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم در وبینار پنجم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: با مطالعه قرآن مجید درمی‌یابیم، انبیاء الهی برای ایجاد وحدت انسانی مبعوث شده اند.

انبیا الهی برای ایجاد وحدت انسانی مبعوث شده اند

وی افزود: رسالت اولیه انبیا الهی، ایجاد وحدت بین مسلمانان و تشکیل زندگی براساس صلح و آرامش است، قرآن مجید می‌فرماید که صلح بهترین ارمغان برای بشر است. شاید یکی از نقاط مثبت اسلام قبول همه ادیان است. هیچ دینی مانند دین اسلام نیست که ادیان الهی را یکجا پذیرفته باشد.

آیت الله محقق داماد تصریح کرد: هیچ تفاوتی میان انبیا و مؤمنان در دین اسلام وجود ندارد، یعنی ما حضرت عیسی (ع) و موسی (ع) را همانگونه محترم می‌شماریم و پیامبر می‌دانیم که حضرت محمد (ص) را پیامبر می‌دانیم و به همه پیامبران ایمان داریم و احترام می‌گذاریم.

رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم با طرح سوالاتی گفت: اگر انبیا برای صلح و آرامش از سوی خدا آمده‌اند و یکی از نام‌های پروردگار متعال، صلح، آشتی و آرامش است، پس چرا باید میان مسلمانان نزاع باشد؟ یهودیان، پیروان حضرت موسایی هستند که برای نجات قوم بنی اسرائیل اقدام کرد، با این وجود چرا شما فرزندان بی‌گناه را می‌کشید؟ چرا مردان و زنان را می‌کشید و خون می‌ریزید.

آیت الله محقق داماد ادامه داد: مسلمانان، یهودیان و مسیحیان پیروان کسانی هستند که برای صلح آمده‌اند، پس باید دست یکدیگر را بفشارند و در کنار یکدیگر باشند؛ اما با این وجود چرا در مقابل الحاد جهانی سکوت اختیار کرده‌اند و تحریکات غربی‌ها را می‌پذیرند؟

وی در پایان گفت: همه بودجه‌هایی که صرف کشتار دسته جمعی انسان‌های بی‌گناه می‌شود، باید صرف آبادی و گسترش سرزمین‌ها شود. همه ما برای خدا هستیم و به او باز می‌گردیم، در چنین شرایطی باید یاور یکدیگر باشیم تا بتوانیم دشمنان را شکست دهیم و صلح در جهان تحقق یابد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار