مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل خبر داد؛

اجرای بیش از ۵۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در اردبیل

«واحد» با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس شعار محوری «در راه فتح قله‌ایم» با ۲۵۰ عنوان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این هفته بیش از ۵۲۰۰ برنامه در سطح استان در رده‌های سپاه ، بسیج نواحی شهرستان‌ها و ادارات مختلف اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶ - 16September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل،«علی واحد»، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان، ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل موزه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای وطن، اظهار داشت: بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ برنامه برای هفته دفاع‌مقدس تدوین شده که از این تعداد، به دلیل محدودیت زمانی آن، بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه در سطح استان به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

اجرای بیش از ۵۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در اردبیل

واحد افزود: اصلی‌ترین و مهم‌ترین برنامه در طول هفته دفاع‌مقدس، روز چهارشنبه، چهارم مهر‌ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح، در محل سالن ولایت اردبیل به طور سراسری در کشور برگزار می‌شود و مانند سال گذشته، مراسم با سخنان مقام‌معظم رهبری خاتمه می‌یابد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل با بیان اینکه هفته دفاع مقدس با شعار «در راه فتح‌ قلّه‌ایم"»آغاز خواهد شد افزود: جلسه کمیته فرهنگی در خصوص تجلیل از ۱۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مراسم سراسری جهاد و مقاومت "از دیروز تا امروز"، که همه ساله به صورت ویدئو کنفرانس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب و در استان‌ها، با حضور ۵۰۰ نفری پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و فعالان عرصه دفاع مقدس است، امسال با شعار "در راه فتح قله‌ایم" در استان اردبیل با حضور ۵۰ درصدی بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

 واحد خاطرنشان کرد: در این مراسم از فعالان عرصه دفاع مقدس در رشته‌های هنری، فرهنگی، رایانه‌ای، و فضای مجازی و نیز پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و همسران آنها و خانواده‌های شهدا و ایثارگران و آزادگانی که در زمان اسارت متاهل بودند نیز، تجلیل می‌شود. ۹۵ کتاب در عرصه دفاع‌مقدس، چاپ و رونمایی شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به اهمیت این مجموعه در نشر و بهره‌برداری از آثار مربوط به دفاع مقدس گفت: ۶۱ کتاب در سال ۱۴۰۲ توسط مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسید و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ نیز تا کنون ۳۴ اثر از نویسنده‌ها، تولید و چاپ شده است تا در مجموع ۹۵ کتاب با محتوای خاطرات شهدا، رزمندگان و آثار شعر و نقل‌قول ها به چاپ برسد.

 وی افزود: محتوا‌های تولید شده توسط نویسندگان، در قالب داستان و پژوهش است که نویسنده این آثار با عشق و علاقه به شهدا و رزمندگان آن‌ها را تالیف کرده است؛ همچنین ۱۸۰ اثر مختلف در حوزه‌های هنری و فرهنگی به همراه ۶۰ عنوان کتاب، همزمان با هفته دفاع مقدس در اردبیل رونمایی می‌شود.

 برپایی نمایشگاه و اکران فیلم‌سینمایی به صورت رایگان در محل موزه حفظ ارزش‌های دفاع‌مقدس

واحد، از دیگر برنامه‌های فرهنگی در هفته دفاع‌مقدس، به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های متنوع در محل موزه دفاع‌مقدس اشاره کرده و گفت: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، نمایشگاه زنان در دفاع مقدس، طرح سلاله‌ها برای دانش آموزان و کودکان، تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، اجرای نمایش صحنه‌ای با عنوان خاطرات خانه‌ای که نیست درسالن آمفی تئاتر فدک و اجرای نمایش خیابانی در نمایشگاه رزمی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

 وی ادامه داد: پخش فیلم سینمایی در حوزه دفاع مقدس، در سالن سینمایی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس با ظرفیت ۳۰۰ نفر که در هفته اول مهرماه هر روز در ۲ نوبت و از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به صورت رایگان برای عموم مردم برپا می‌شود، از دیگر برنامه‌های فرهنگی به مناسبت تجلیل از این هفته است. آموزش واحدِ درسی دفاع‌مقدس، در تمامی دانشگاه‌های کشور، اجباری شد دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس در اردبیل، با اشاره به اجباری شدن ۲ واحد درسی دفاع‌مقدس برای تمام دانشجویان اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان آمادگی دفاعی در هفته دفاع مقدس، از دیگر اقداماتی بود که از سال گذشته شروع شده و ۲ واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اختیاری بود که با مصوبات دولت سیزدهم، با آغاز سال ۱۴۰۳، این درس نیز به دروس دانشگاهی اجباری اضافه شد‌.

 وی افزود: در همین راستا ۲۲ استاد دانشگاه در اردبیل، به طور رسمی گواهی تدریس در این رشته را به دست آورده و به عنوان اساتید در دانشگاه و برای تمامی رشته‌ها، تدریس انجام می‌شود. آزادی ۳۵ زندانی غیرعمد به مناسبت هفته دفاع مقدس واحد از دیگر برنامه‌های هفته دفاع، به افتتاح چند طرح و اثر علمی و هنری اشاره کرده و ادامه داد:از دیگر برنامه‌های این هفته، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، برپایی پاتوق کتاب در محل نمایشگاه توسط کانون‌های مساجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی الفبای مقاومت‌، برگزاری مهرنامه فرهنگی قاسمان زمان، شامل داستان نویسی، قصه‌گویی مادران شهدا و تولید پادکست‌ است.

 واحد ادامه داد: آزادی تعداد ۳۵ نفر از محکومان مالی و غیرعمد از برنامه‌های ویژه دفاع‌مقدس است؛ همچنین آغاز تدوین تاریخ شفاهی خانم فاطمه رهبر که در زمان دفاع مقدس به مهاجران جنگ زده جنوب رسیدگی می‌کرد، از دیگر برنامه‌های متفاوت ما می‌باشد. افتتاح پارک خانواده در شورابیل و اجرای رژه اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نمایش خیابانی‌ تحت عنوان "معبر" در ۲۹ شهریور انجام می‌شود و در روز جمعه ۳۰ شهریور نیز، ائمه جمعه در خطبه‌های قبل از نماز در خصوص دفاع مقدس سخنرانی کرده و خاطرات خود را بازگو می‌کنند.

 وی افزود: در روز شنبه ۳۱ شهریور، برگزاری رژه اقتدار ارتش جمهوری اسلامی، ساعت ۹ صبح از میدان ارتش‌ انجام می‌شود و علاوه بر آن، برگزاری نشست پیام‌آوران عاشورایی و بانوان پیشکسوت و افتتاح پارک خانواده به مساحت ۴ هکتار دور دریاچه شورابیل، از دیگر اقدامات مهم این هفته است.

 واحد با اشاره به معرفی برخی کتاب‌ها در هفته دفاع مقدس گفت: کتاب سمفونی توپ‌ها، روایتگر اقدامات علی‌ خدادوست، جانباز ۵۵ درصد از جمله کتاب‌های باارزشی است که در این هفته رونمایی می‌شود و علاوه بر آنها، "تنها میان آسمان و زمین"، "فرشته‌ای که آمین گفت" و "خدا هوای ماهی‌ها را دارد" از دیگر آثار برگزیده‌ای است که توسط کانون پرورش فکری کودکان در روزهای دوم و سوم مهر و در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار