فرستاده آمریکا در لبنان: توافق سیاسی با لبنان، منوط به آتش‌بس در غزه است

بر خلاف ادعای مسئولان رژیم صهیونیستی مبنی بر آمادگی برای جنگ با حزب الله، فرستاده آمریکا در لبنان به وزیر جنگ این رژیم هشدار داد که آغاز چنین جنگی، می‌تواند به جنگ منطقه‌ای ختم شود.
کد خبر: ۶۹۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷ - 16September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ما بر این باوریم که گسترش جنگ اسرائیل با لبنان راه بازگرداندن ساکنان شمال به منازلشان نیست»؛ این جملات را «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا در لبنان در دیدار با «یواو گالانت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.

فرستاده آمریکا در لبنان: توافق سیاسی با لبنان، منوط به آتش‌بس در غزه است

روزنامه اسرائیلی هاآرتض به نقل از هوکشتاین گزارش داد: تشدید جنگ با لبنان ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر و طولانی‌تر تبدیل شود. آمریکا، اما به راهکار سیاسی در مرز‌های لبنان و اسرائیل قائل است.

وی همچنین تصریح کرد: راهکار سیاسی با لبنان شاید شامل توافقی باشد که این توافق مربوط به غزه خواهد بود.

گالانت وزیر جنگ اسرائیل، اما بعد از این دیدار گفت که «تن‌ها راه بازگرداندن شهروندانمان به منازلشان در شمال، انجام عملیات نظامی علیه حزب الله است».

مذاکرات هوکشتاین، هیچ نتیجه‌ای نداشته است

سازمان رادیو تلویزیون اسرائیل اخیراً به نقل از منابع خود گزارش داد که آمریکا قصد دارد تشدید تنش در جبهه لبنان را تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور به تعویق بیندازد.

شبکه ۱۳ اسرائیل نیز گزارش داد، فرماندهان امنیتی صهیونیست در جریان نشستی که اخیراً برگزار کرده بودند گفتند که احتمالاً تنش نظامی در مرز با لبنان هرچه سریع‌تر رخ خواهد داد.

مسئولان اسرائیلی می‌گویند که مذاکرات هوکشتاین در فلسطین اشغالی تا کنون هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است که منجر به یک راهکار دیپلماتیک شود.

این شبکه اسرائیل به نقل از مسئولان امنیتی این رژیم گزارش داد که جنگ حزب‌الله، مستلزم کاهش نظامیان صهیونیست در غزه است.

این شبکه درعین‌حال اذعان کرد که هنوز زمان قطعی برای این تنش نظامی تعیین نشده است ولی احتمالاً تا چند هفته یا چند ماه دیگر طول بکشد».

آتش‌بس در غزه؛ تنها راه اسرائیل برای نجات از جنگ با حزب الله

«ژاک لیو» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی هم امروز در سخنانی درباره اوضاع در سرزمین‌های اشغالی و باریکه غزه گفت: «دستیابی به آتش‌بس در غزه مانع از جنگی گسترده در شمال اسرائیل خواهد شد».

وی تأکید کرد: «در تلاش برای دستیابی به توافقی هستیم که مانع از جنگی شویم که نه اسرائیل و نه حزب‌الله به آن تمایل دارد». این در حالی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی با وزیر دفاع آمریکا لوید آستین درباره تشدید تنش‌ها با حزب‌الله لبنان گفتگو کرد.

«وضعیت شمال اسرائیل» محور تماس تلفنی وزیر جنگ اسرائیل با رئیس‌جمهور آمریکا بود. این خبر را رسانه‌های اسرائیلی منتشر کردند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هنوز بیانیه‌ای درباره این رایزنی منتشر نکرده، اما روزنامه اسرائیلی «جزوالم پست» و دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رایزنی آنها علیه حزب‌الله لبنان خبر دادند. به روایت این رسانه‌ها، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با هشدار درباره تشدید تنش‌های کنونی این رژیم با حزب‌الله لبنان گفت که «فرصت برای یک راه‌حل در شمال دارد از دست می‌رود.»

این مقام ارشد صهیونیست در صحبت با وزیر دفاع آمریکا بار دیگر از حمایت‌های مقاومت لبنان از مقاومت فلسطین گلایه کرد و گفت «حزب‌الله همچنان خود را به حماس متصل می‌کند. مسیر (پیش رو) روشن است.» باگذشت حدود یک سال از جنگ غزه، تل‌آویو نتوانسته به اهداف اعلامی خود (نابودی حماس و بازگرداندن اسرا) برسد و افرادی از قبیل ایهود باراک نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم گفته‌اند «اسرائیل در حال زمین‌خوردن است».

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار