راه‌اندازی نخستین کلینیک حقوقی فرهنگیان کشور در یزد + فیلم

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: نخستین کلینیک حقوقی فرهنگیان کشور با همکاری وکلای مجرب در راستای خدمت به جامعه هدف و رسیدگی به مطالبات آنها از ابتدای سال تحصیلی جدید در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴ - 16September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «علی اکبر کریمی زارچی» سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد شامگاه دوشنبه در نشستی با خبرنگاران یزد اظهار داشت: ایجاد زمینه لازم برای خدمت به فرهنگیان دلسوز و نقش آفرین در عرصه تعلیم و تربیت یکی از اهداف مهم دانشگاه فرهنگیان است.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته ۴۰ کانون و انجمن تشکیل و همچنین ۹۳۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان برگزار شده گفت: در سال تحصیلی گذشته این مرکز موفق به کسب ۶ عنوان ملی در بین دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور و ۲۰ عنوان برتر در جشنواره‌ها شد.

این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون دانشگاه فرهنگیان استان دارای ۲ پردیس شهیدان پاکنژاد برای برادران و پردیس فاطمه‌الزهرا (س) برای خواهران است که تعداد دانشجو معلمان این ۲ پردیس تا تیرماه ۱۴۰۲ شامل یک هزار و ۸۸۱ بود.

کریمی تصریح کرد: در مهرماه امسال شاهد افزایش ۲ برابری حضور دانشجو معلمان نسبت به سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان استان خواهیم بود و در سال تحصیلی جدید تعداد ۳۹۰ دانشجومعلم در پردیس خواهران و ۳۷۳ نفر در پردیس برادران پذیرش خواهند شد. 

وی، راهبرد اصلی دانشگاه فرهنگیان را، تربیت دانشجو معلمانی دانا و توانا ذکر کرد و گفت: دانش و مهارت ۲ بال پرواز معلمان آینده است و یک معلم خوب زمانی می‌تواند برای دانش‌آموزان مفید و برای نظام تعلیم و تربیت موثر باشد که از ۲ شاخصه دانایی و توانایی برخوردار باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۳۷ نفر ذکر کرد و گفت: طرح تکریم و ارج نهادن به مفاخر در دانشگاه فرهنگیان در دستور کار است و تلاش داریم از این طریق، اماکن و فضا‌های دانشگاه فرهنگیان را به نام این مفاخر که در نظام تعلیم و تربیت موثر بودند نامگذاری کنیم.

کریمی به اجرای طرح تقریب تجارب نسل‌ها در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح علاوه بر مطالعه سرفصل‌های درسی توسط دانشجو معلمان در قالب این طرح پل اتصالی بین آنها با پیشکسوتان و مفاخر با حضورشان در دانشگاه برقرار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار